فرهنگ و هنر

کنگره شهدای ایام اسارت سال آینده برگزار می‌شود

کنگره شهدای ایام اسارت سال آینده برگزار می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه در پنجمین همایش سراسری آزادگان موصل ۲ (عملیات خیبر) با عنوان «موسم آزادگی» که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: آزادگان خود را سرباز ولایت می‌دانند و در جامعه مهم و مؤثر هستند.

به گزارش کا 118، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش گفت: اتفاق بسیار خوب و بزرگی است که شما عزیزان آزاده ارتباط خوب و سازنده‌ای که در ایام اسارت با یکدیگر داشته‌اید را حفظ کرده‌اید. کسی در ایام اسارت هیچگونه کمکی به شما بزرگواران نکرد، بنابراین شما در چنین شرایطی خودتان به یاری یکدیگر پرداختید، اکنون هم که به شکر خدا ارتباطات خود را کماکان و با جدیت ادامه داده‌اید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: ارتباط سازنده شما عزیزان با یکدیگر خیلی مؤثر است و امام صادق (ع) نیز در دوران حکومت بنی امیه همواره به ارتباط تنگاتنگ شیعیان با یکدیگر تأکید جدی داشتند.
قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: بنده قبل از اینکه افتخار حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران را داشته باشم، ۱۴ سال نماینده مجلس بودم که یکی از این دوران در فتنه سال ۸۸ بود، فارغ از کاری که جریان فتنه انجام داد، اما ما هم نسبت به برخی از موضوعات در کشور گلایه داشتیم، بنابراین بر آن شدیم که نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بنویسیم که منجر به تشکیل جلسه‌ای با ایشان شد.
وی تأکید کرد: معظم‌له خطاب به ما گفتند، ما در اوایل انقلاب همراه با آقایان شهید بهشتی و مرحوم هاشمی خدمت حضرت امام (ره) رفتیم و به ایشان در خصوص وضعیت نابسامان کشور و خیانت‌های بنی صدر گفتیم، اما امام (ره) در پاسخ به ما گفتند شما باید با جمعی که در مجلس حاضر هستید با اتحاد و انسجام کامل معضلات را رفع کنید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از بیان این خاطره خطاب به ما گفتند که شما هم باید با جمعی که دارید از طریق مجلس مشکلات کشور را رفع کنید.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه امروز جریان آزادگان برای رفع مشکلات کشور در حال تلاش هستند، گفت: بنده در حال حاضر اساتید آزاده بسیار بزرگی در حوزه علمیه قم، دانشکده‌های پزشکی و حقوق می‌شناسم که در حال رشادت برای رفع مشکلات کشور هستند.
وی ادامه داد: خیلی خوب است که شما آزادگان اجازه ندادید روابطتان دولتی شود و خودتان به صورت جمعی برای دیدار با یکدیگر در چنین نشست‌هایی تلاش می‌کنید، معتقدم شما عزیزان می‌توانید هر سال با ایجاد کارگروهی، نتایج همایش‌ها و نشست‌های خود را با بیانیه‌ای خطاب به مسئولان کشور اعلام کنید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از ۱۵ سالگی با فرمان امام خمینی (ره) به جبهه رفته است، گفت: بنده همواره در جبهه از خداوند متعال درخواست می‌کردم که مرا شهید کند، ولی دچار اسارت نشوم، زیرا تحمل اسارت و فشار روحی آن را نداشتم، عزیزی گفت من ۱۸ سال اسیر بودم که واقعاً طاقت فرساست و شما آزادگان انسان‌های بزرگی هستید که توان روحی خیلی بالایی دارید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه آزادگان خود را سرباز ولایت می‌دانند و چنین نقش مهمی برای خود قائل هستند، ادامه داد: هرگاه مؤمنان در جایی جمع شوند که اراده‌شان یاری رساندن به امام زمان (عج) و نائب برحق ایشان باشد بسیار با ارزش است. این سرزمین پس از استقرار جمهوری اسلامی مقدس شده است زیرا حدود مرزش حدود احکام خداست، مانند مکه که تا قبل از حضور کعبه تقدسی نداشت و یا شهر کربلا که تا قبل از وجود امام حسین (ع) اصلاً شناخته شده نبود.
وی افزود: آنچه در وصیت شهدا می‌خوانیم شهادت و جهاد در راه خداست و شما هم نشان دادید، دنباله رو این مسیر هستید و ظرفیت‌های بالایی به دست آوردید.
وی افزود: امروز جریان آزادگان در جامعه مهم و مؤثر هستند و در اغلب دستگاه‌های کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند اما مسئله پویا شدن این جریان است و در این مراسم‌ها ضمن تازه کردن دیدارها باید به این موضوعات هم توجه شود و به نظرم خوب است؛ هر سال یک موضوع گفتمانی هم برای مراسم خود در نظر بگیرید.
وی در پایان با ابلاغ سلام رئیس جمهور به آزادگان، خاطرنشان کرد: در نظر داریم اگر خدا کمک کند، سال آینده برای حدود ۵۰۰ شهید مظلوم اسارت، کنگره برگزار کنیم و می‌خواهیم از شما هم کمک بگیریم. امیدوارم در این مسیر هم یاری کنید تا ثمره خوبی به دست بیاید.
در ابتدای این همایش مراسم صبحگاه بیش از ۱۳۰۰ نفر از آزادگان برگزار شد و اجرای سرود توسط گروه سرود نوجوانان، تئاتر و خاطره‌گویی تعدادی از آزادگان سرافراز از برنامه‌های دیگر این همایش بود.
انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا