ورزشی

گل محمدی: فدراسیون در قوانین جدید تجدیدنظر کند

گل محمدی: فدراسیون در قوانین جدید تجدیدنظر کند

به گزارش گروه ورزشی کا 118، یحیی گل‌محمدی در حاشیه تمرین تیم فوتبال پرسپولیس  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 6 روز پیش تمرینات‌مان را شروع کردیم. امروز ششمین روز تمرین‌مان است، دو جلسه هم کار با وزنه را بازیکنان انجام دادند، فردا هم آخرین تمرین ما در تهران است و بعد از آن به اردوی ترکیه می‌رویم. هشت روز در این کشور هستیم البته باید امروز به ترکیه می‌رفتیم که به خاطر یکسری ناهماهنگی‌ها اردوی دو هفته‌ای ما تبدیل به اردوی هشت روزه شد. تمرینات‌مان به خاطر برخی مشکلات دیر شروع شد. خدا را شکر تمرینات آغاز شده بازیکنان هم یکی یکی اضافه می‌شوند اما برای رسیدن به شکل کلی تیم به زمان بیشتری نیاز داریم. کارمان را با جدیت بیشتری به خصوص در اردوی ترکیه پیگیری می‌کنیم.

وی در مورد اینکه پرسپولیس پیش‌فصل پرحاشیه‌ای را آغاز کرده است، عنوان کرد:‌ یک توضیح کلی باید بدهم که دلیل همه این مسائل از ماجرای بیرانوند تا عدم حضور بازیکنان در تمرین مسائل مالی بود که متأسفانه این مشکلات مالی در باشگاه زیاد بود و هست این ریشه تمام مشکلات ما بود. اگر به موقع پول بازیکنان را پرداخت می‌کردیم اصلاً این اتفاقات پیش نمی‌آمد. در هر صورت تلاش باشگاه زیاد بود تا مشکلات رفع شود و می‌دانیم که باشگاه مشکلات زیادی دارد و پول درآوردن برای باشگاه ما یک مقدار سخت است اما همه در تلاش هستند تا این مشکلات برطرف شود. امیدواریم که روند خوبی داشته باشیم و هرچه سریع‌تر تیم جمع شود. ما 6 بازیکن را از دست دادیم و از جمع ما جدا شدند که باید از زحمات‌شان که در طول فصل کشیدند و برای این باشگاه قهرمانی آوردند تشکر کنم.

سرمربی پرسپولیس افزود: شرایط فوتبال و ذات فوتبال این مشکلات را هم دارد و این جدایی‌ها وجود دارد. امیدوارم هرچه زودتر تیم ما شکل بگیرد و بتوانیم تمرینات بیشتری برای هماهنگی بیشتر داشته باشیم تا بتوانیم شکل تاکتیکی‌مان را خیلی زود به دست بیاوریم و خودمان را برای مسابقات آماده کنیم. یک زمان 10-12 روزه را از دست  داده‌ایم و با یک ماه پیش‌فصل باید به سراغ بازی‌های سختی که در پیش داریم، برویم. 

گل‌محمدی در مورد اینکه چرا اردوی دو هفته‌ای شما تبدیل به هشت روز شده و مشکلات مالی عاملش بود، گفت: بحث ناهماهنگی در کشور ترکیه بود و به خاطر این ناهماهنگی اردوی‌مان جابه‌جا شد.

وی در مورد اینکه چند نفر از لیست بازیکنان مدنظرش باقی مانده‌اند، اظهار داشت: با گرفتن سرلک 19 بازیکن فهرست ما پر شده است. امسال سال عجیب و غریبی برای بستن تیم است با توجه به اینکه قانون‌های بازیکنان زیر 25 سال را برداشتند. ما سه بازیکن زیر 25 سال داشتیم که به فهرست بزرگسالان‌مان منتقل شدند که کارمان را خیلی سخت کرد و از آن طرف هم لیست 20 نفره تبدیل به 19 بازیکن شد و این کار را برای باشگاه‌ها واقعاً سخت می‌کند، نمی‌دانم واقعاً چجوری بگویم.

سرمربی پرسپولیس گفت: خیلی باشگاه‌ها را دچار مشکلات عجیب و غریب کردند. قوانینی وضع شده که باید با حقوقی‌ها بنشینید و ببینید چیست خیلی از آنها مبهم است و قوانین جدی که وضع شده قابل درک نیست. 

گل‌محمدی تصریح کرد: نمی‌دانم دلیلش چیست. ما حساب کردیم وقتی فهرست بازیکنان زیر 25 سال را برداشتند 40 تا 50 بازیکن از لیگ ریزش پیدا می‌کند و مجبورند به لیگ یک بروند یا بدون تیم باشند. نمی‌دانم شاید دستاوردی داشته باشد واقعاً درکش برای من خیلی سخت است که آیا این وضعیت می‌تواند باعث پیشرفت فوتبال‌مان شود یا نه. از آن طرف وقتی یک نفر می‌آید راجع به این مسائل صحبت می‌کند خیلی زود واکنش نشان می‌دهیم. همه دوستانی که در مورد این مسائل صحبت می‌کنند به دنبال پیشرفت فوتبال‌مان هستند و مشکلات فوتبال‌مان کم شود، هیچکس هیچ قصد و غرضی ندارد که بخواهد کسی را تخریب کند. به نظرم باید به اصل این موضوع اشاره شود که آیا قوانین وضع شده کارشناسی بوده و آیا همه مدیران در آن جلسه بوده‌اند و آیا از مربیان دعوت شده است تا درباره این مسائل صحبت کنند، خیلی زود این مسائل را جمع و جور کردند و تمام شد، از مسئولان فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم و تقاضا دارم این تقاضای همه مربیان است تجدیدنظر در قوانین وضع شده داشته باشند.

وی ادامه داد: این قوانین  به خصوص ما که در لیگ قهرمانان آسیا هستیم کار را برای ما سخت‌تر کرده است و دست و بال تیم‌ها را می‌بندد. شاهد هستید که تیم‌های عربی چه هزینه‌هایی می‌کنند، چه بازیکنانی را جذب می‌کنند. من از مدیران باشگاه‌ها می‌خواهم که مطالبه‌گر باشند. مثلاً می‌گویم من مربی به یک مهاجم شش دانگ نیاز داریم که قیمت گرانی دارد. باشگاه باید بتواند برود آن را خریداری کند تا من استفاده کنم، این شرایط حرفه‌ای‌گری است. حالا 2 میلیون 3 میلیون و 5 میلیون است! باید سعی کنیم درآمد باشگاه‌ها زیاد شود. باید اصل موضوع که درآمدزایی باشگاه‌ها است محقق شود.به خصوص حق پخش مسابقات. آقای تاج و دیگر آقایانی که تصمیم‌گیرنده در این فوتبال هستند و مدیران باشگاه‌ها همه باید تصمیم خوب بگیرند و یک هدف خوب داشته باشند و درآمدزایی باشگاه‌ها بیشتر باشد تا بتوانیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما می‌رویم و می‌رویم تا به یک سدی می‌خوریم، برمی‌گردیم. این واقعاً کار را سخت می‌کند. چه ایرادی دارد فوتبال ما هم به دنبال بازیکنان چند میلیون دلاری برود، چه ایرادی دارد؟ 

سرمربی پرسپولیس تأکید کرد: اگر دنبال کیفیت هستیم و به دنبال این هستیم که در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم برای تقویت باشگاه‌ها باید مشکلات درآمدزایی‌شان حل شود. همیشه اصل را رها کرده‌ایم و چسبیده‌ایم به اینکه لیست این تعداد باشد، فلان و بهمان باشد، آقا اصل موضوع جای دیگر است! اصل موضوع این است که سعی کنیم فوتبال‌مان حرفه‌ای‌تر باشد. از بخش دولتی خارج شود و به سمت بخش خصوصی برود این مسیری است که باید برویم. همیشه اول فصل راجع‌به این مسائل صحبت می‌کنیم. اما متأسفانه اقدامات عملی انجام نمی‌شود و کار را برای باشگاه‌ها، مربیان و مدیران سخت می‌کند.

گل محمدی در مورد اینکه اسم بعضی از مهاجمان خارجی در فضای مجازی مطرح شده که گفته می‌شود شما آنها را انتخاب کرده‌اید، گفت: من گفتم 19 بازیکن بزرگسال داریم، دیگر جای برای گرفتن بازیکن نداریم. باید برویم و بالا و پایین کنیم و یک نفر را از لیست خارج کنیم. الان کار خیلی سخت شده است صحبت‌هایی که الان کردم به خاطر همین مسائل بود.

وی در مورد اینکه دو مدافع خوب داشتید و کنعانی‌زادگان را هم به جمع گولسیانی و پورعلی گنجی اضافه کردید، عنوان کرد: اینکه بخواهیم با سیستم سه دفاعه بازی کنیم قطعاً منتفی است ما به جز این بازیکنانی که گفتید فرشاد فرجی را هم داریم. چهار بازیکن خوب در خط دفاعی داریم. بازی‌های آسیایی، لیگ و جام حذفی را در پیش داریم. شرایط خیلی سخت است. ممکن است هر چهار روز پنج روز یک بازی داشته باشیم. به خاطر فشردگی مسابقات ممکن است حتی به بازیکنان جوان‌مان هم احتیاج پیدا کنیم. مدافعان ما همگی کیفیت خوبی دارند و از اینکه چنین بازیکنانی در خط دفاعی داریم خوشحال هستم. هر کدام آنها که آماده‌تر باشند یا به سیستم تیم بخورند از آنها استفاده می‌کنیم. فرقی نمی‌کند همه تیم هدفش یکی است و آن هم رسیدن به موفقیت است و در این راه سخت و دشوار قطعاً باید به همدیگر کمک کنیم. فرقی نمی‌کند کدام بازیکن بازی می‌کند یا نه. بازیکنان این فرصت را دارند که خودشان را نشان بدهند و برای تیم مثمر ثمر باشند.

بازیکنان این فرصت را دارند که خودشان را نشان دهند تا برای تیم‌شان مثمر ثمر باشند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه به هواداران حق می‌دهید که در مورد ماجرای بیرانوند ناراحت باشند یا نه، عنوان کرد:‌ من ریشه مشکلات را گفتم اگر آن مشکلات نبود قطعاً این اتفاقات هم رخ نمی‌داد. اینها را باید درست کنیم. دوم اینکه اتفاقی که رخ داد را تأیید نمی‌کنم. اتفاق خوبی برای باشگاه ما نبود اما در هر صورت باید مشکلات بازیکنان را هم بشینیم و ببینیم چه مشکلاتی داشتند و دارند و در جهت رفع مشکلات قدم برداریم. اینکه یک بازیکن چنین اتفاقی برایش رقم خورد و ما ببخشیم و یا نبخشیم چیزی نیست که الان مورد بحث‌مان باشد. خودتان می‌دانید بیرانوند یکی از ارکان قهرمانی در فصل گذشته بود. به جز سال گذشته سال‌های خوبی را هم برای پرسپولیس و هواداران ساخت، قطعاً او برای ما فراموش نمی‌شود و او یک مهره ارزشمند است و مشکلات به وجود آمده را خوب درک می‌کند. راه قهرمانی را هواداران به ما نشان می‌دهند این را همیشه گفته‌ام، با بخشش، حمایت‌ها و راهنمایی‌های‌شان؛ همیشه این راه را به ما نشان داده‌اند و از تک تک آنها تشکر می‌کنیم. همه ما یک هدف بزرگ داریم آن رسیدن به موفقیت‌های بیشتر است.

گل‌محمدی در مورد اینکه کامیابی‌نیا از باشگاه دل‌خور بوده است، گفت: من به کمال حق می‌دهم. در فوتبال حرفه‌ای ممکن است این اتفاقات رخ بدهد. زحمات زیادی برای تیم کشید خودم هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. او با مصدومیت‌های زیادی روبه‌رو بود به خصوص کتف و آشیلش و در خیلی از بازی‌ها با درد بازی می‌کرد. فقط می‌توانم از طرف خودم از او تشکر کنم. همه ما یک جورهایی به این بازیکنان مدیون هستیم به خصوص کمال و برایش آرزوی موفقیت دارم. نوع جدایی‌اش از پرسپولیس هم در این شرایط سخت  نقل و انتقالات رخ داد. به هر حال باشگاه هم مشاور فرهنگی و اجرایی دارد آنها باید پیگیر باشند و یک برنامه و بازی خوب در مناسبات خوبی برای او تهیه کنند و بتوانیم از شرمندگی او دربیاییم. گلایه‌هایش به حق بوده است. من هم از او تشکر می‌کنم به خاطر سال‌های خوبی که برای پرسپولیس  و هواداران ساخت.

وی در مورد غیبت کریم باقری و آیا او درخواستی برای اضافه‌شدن به کادر فنی دارد یا نه، گفت: قطعاً من و بازیکنان این درخواست را داریم. همه ما دل‌مان برایش تنگ شده است. تصور پرسپولیس  بدون کریم برای شخص من واقعاً سخت است. امیدوارم هرچه زودتر برگردد و باشگاه هم پیگیر کارش باشد. کریم بازیکن بزرگی برای باشگاه بوده و هم مربی بزرگی؛ حضورش در کنار ما باعث قوت قلب است. شخصاً امیدوارم که مشکلات کریم باقری برطرف شود.

سرمربی پرسپولیس  در مورد  اینکه آل‌کثیر به طور قطعی از پرسپولیس  جدا شد، گفت: خبر ندارم. پریشب من با او صحبت‌های زیادی داشتم یکسری مشکلات داشت برای امضا کردن قرارداد، نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد اما من از او خواستم که در  تیم بماند و با مسئولان باشگاه صحبت‌های بیشتری داشته باشد، از آخرین اتفاقات بی‌خبرم.

گل‌محمدی در مورد اینکه آل‌کثیر در لیست 19 نفره شما بود، گفت: او خیلی وقت است که در لیست 19 نفره ما بود از همان اول، من بدانم تصمیم دارد که بماند  اتفاقاتی رقم می‌زنم که او برگردد.

وی در مورد حنانوف هم گفت:‌ او در تیم ما است.

 

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا