فرهنگ و هنر

سامانه جامع امور ناشران در هفته کتاب رونمایی می‌شود/ ارائه تخفیف در حامل‌های انرژی به ناشر

محمدحسین ظریفیان‌یگانه در گفت وگو با خبرنگار کا 118اظهارکرد: تا چندی پیش همه فعالیت‌های مربوط به مجوز ناشران و موراد مشابه را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به  شکل غیرالکترونیک انجام می‌دادیم. اداره‌کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی این وزارتخانه و با کمک همکاران در مرکز  توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی سامانه‌ای طراحی شد و هفته آینده از آن رونمایی خواهدشد.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی با اعلام اینکه در سامانه جامع امور ناشران ۱۴ فرآیند مربوط  به خدمات ناشران به شکل الکترونیک انجام  می‌شود، گفت: ثبت‌نام حقیقی، ثبت‌نام حقوقی دولتی، ثبت‌نام حقوقی خصوصی، ثبت‌نام در شرف خصوصی شدن، تمدید پروانه نشر، تغییر نام نشر، تغییر مدیر مسئول، انتقال حقیقی به حقوقی، انتقال حقوقی به حقیقی، انتقال حقوقی به حقوقی، انحلال نشر و هیات رسیدگی به تخلفات در این سامانه به شکل الکترونیک انجام خواهدشد.

سامانه جامع امور ناشران در هفته کتاب رونمایی می‌شود/ ارائه تخفیف در حامل‌های انرژی به ناشر

به گفته او هر فرد در هر نقطه از کشور یا بلکه بیرون از کشور می‌تواند در خواست نشر بدهد و مدارک را از طریق سامانه ارسال کند، اقدامات مربوط به او با شکل مناسبی انجام می‌شود.

ظریفیان‌یگانه با اشاره به تلاش دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی برای ایجاد تسهیلات برای ناشران، ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارایی، تا شهریور ماه برای اتصال به پنجره واحد خدمات الکترونیک و صدور مجوزها مهلت داده بود، اما برای تسهیل عملکرد ناشران پیش از این تاریخ فرآیند صدور را شروع کردیم.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی ادامه داد: طبق مشاهدات و ارتباطی که با ناشران داریم، شاهد اظهار رضایت در ناشران برای تمدید و اظهار رضایت متقاضیان برای صدور مجوز بودیم. همه این‌ها نشان می‌دهد که هر میزان ارائه  خدمات در حوزه مجوزها و موارد مشابه برای مردم تسهیل شود، به نفع همگان است.

سامانه جامع امور ناشران در هفته کتاب رونمایی می‌شود/ ارائه تخفیف در حامل‌های انرژی به ناشر

به گفته او به زودی زمینه اجرایی شدن مصوبه دولت برای ارائه تخفیف در حامل‌های انرژی به ناشران فراهم می‌شود؛ این مساله را پیگیری می‌کنیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا