اقتصاد

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش کا 118 از خبرگزاری رویترز، با وجود افزایش هفت هفته‌ای قیمت‌های نفت به‌دلیل محدودیت عرضه ناشی از کاهش تولید اوپک‌پلاس، نگرانی از بهبود کند اقتصاد چین، همچنین بالا رفتن ارزش دلار سبب شد قیمت‌های نفت روز دوشنبه (۲۳ مردادماه) بیش از یک درصد کاهش یابد.

بهای نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه ساعت ۶ و ۳۱ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و هفت سنت، معادل ۱.۲ درصد، کاهش به ۸۵ دلار و ۷۴ سنت برای هر بشکه رسید.

این در حالی است که نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با ۱.۳ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۱۲ سنت برای هر بشکه معامله شد.

با وجود اینکه انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا بیشتر نمی‌تواند نرخ بهره را افزایش دهد، اما رشد اندک قیمت‌های تولید در این کشور در ماه ژوئیه سبب بالا رفتن بهره وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و در نتیجه افزایش قیمت شاخص دلار آمریکا شد.

افزایش ارزش دلار با بالا بردن قیمت کالاها برای خریدارانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کنند، تقاضای نفت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

واندانا هاری، بنیانگذار شرکت واندا اینسایتس، ارائه‌دهنده تحلیل‌های بازار نفت می‌گوید: نفت خام مدتی است که بیش از حد خریداری شده است و انتظارهای اصلاحی را به چالش می‌کشد، این اتفاق به‌طور ویژه بر خوش‌بینی‌ها نسبت به اقتصاد ایالات متحده متمرکز شده است و جریان مخالف رو به‌ افزایش مربوط به اتحادیه اروپا و چین را در نظر نمی‌گیرد.

تینا تنگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز نیز گفت به‌دلیل بهبود اندک اقتصاد چین و افزایش ارزش دلار آمریکا و تأثیر کاهشی آن بر قیمت‌ها، ممکن است رشد قیمت نفت در این هفته محدود باشد، اما اوپک‌پلاس نشان داده است هر کاری که لازم باشد برای کاهش عرضه و ثبات بازارها انجام خواهد داد.

در همین حال، آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه (۲۰ مردادماه) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد انتظار می‌رود کاهش عرضه از سوی عربستان و روسیه، اعضای ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس)، ذخیره‌سازی نفت را تا پایان امسال کاهش دهد و به‌طور بالقوه قیمت‌ها را حتی بالاتر برد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا