فرهنگ و هنر

۴۸۳ مورد تاریخ شفاهی از والدین شهدای کرمانشاه تهیه و تدوین شده است

« جعفر زارعی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کا 118، با اشاره به به ابعاد گسترده فعالیت هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افزود: بنیاد شهید در این راستا با مشارکت دیگر نهادها مانند صدا و سیما، کارگردانان و تهیه کنندگان به تهیه فلیم سینمایی، مستند فاخر از شهدا، نماهنگ ، فیلم ۱۲۰ ثانیه ای  و نمایش های خیابانی با موضوعات مختلف ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی و دیگر موضوع ها اقدام می کند.

وی در ادامه به ساخت فیلم سینمایی در حال سخت «خانه گلی» به کارگردانی مهدی عسکری و تهیه کنندگی «داوود صبوی» اشاره کرد و گفت: تا ۲ ماه آینده فیلمبرداری این فیلم سینمایی که اکنون در روستای «ده‌رش بازان» شهرستان جوانرود در حال ساخت است به اتمام می رسد.

۴۸۳ مورد تاریخ شفاهی از والدین شهدای کرمانشاه تهیه و تدوین شده است

وی اضافه کرد فیلم‌ سینمایی خانه گلی به رشادت و ایثار و شهادت رزمندگان گروهان فدک لشکر ۲۷ سپاه  و مردم اسلام آبادغرب در حمله منافقین به روستای شیان این شهرستان در عملیات مرصاد می پردازد.

زراعی همچنین از ساخت فیلم سینمایی شهید امیر سرلشکر خلبان «یحیی شمشادیان» از شهدای شاخص کشوری استان خبر داد و گفت: این فیلم سینمایی به نویسندگی «محمدعلی کاظمی‌فر» در آینده نزدیک با مشخص شدن کارگردان آن با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از ساخت مستند فاخر «دلاور» با موضوع شهید مدافع حرم «فریدون احمدی» به کارگردانی «نوشین نوری» خبر داد و گفت: این مستند در سالروز این شهید والامقام به نمایش در خواهد آمد.

رییس اداره هنری، اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه، همچنین از ساخت مستند شهید شاخص اصناف کشور «رضا عباسی» با هم افزایی قرارگاه رسانه ای استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

زارعی در بخش دیگر از صحبت های خود از ساخت سه فیلم ۱۲۰ ثانیه ای؛ «توپ» به کارگردانی «مهرداد بنکداری»، «پدر و پسر» و «طریق» به کارگردانی «کامران رضایی» با موضوعیت ایثار اجتماعی خبر داد.

این مقام مسئول همچنین از در دست ساخت بودن سه نمایش خیابانی بنام های «مستر دیفال» به کارگردانی سروش پیغمبری، «ندیدن» به کارگردانی «کامران شهلایی» و «نصرت» به کارگردانی «علی زیستی» خبر داد که در جشنواره های کشوری نیز به نمایش درخواهد آمد.

زارعی در ادامه گفت: در قسمت نماهنگ «چاوره واهار»( چشم راه بهار) به کارگردانی «آرش امیری» و «علی سهرابی» و همچنین نماهنگ سید عشق با موضوع شهدای گمنام به کارگردانی «یونس جباریان» اشاره کرد.

وی در پایان همچنین گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه به مناسبت دفاع مقدس پنج نمایش خیابانی با موضوع شهدای دفاع حرم، شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت به اجرا گذشته و یک موشن‌گرافی نیز از زندگینامه شهید «حسن امیری» با موضوع آزاد سازی خرمشهر تهیه کرده است.
 

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا