فرهنگ و هنر

معیارهای دفاع مقدس، فراتر از بحث‌های نظامی است

کا 118/لرستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: معیارهای دفاع مقدس، امروز فراتر از بحث‌های نظامی است.

سید سجاد راستخانه در مراسم عصر شعر ملی عطش عشق که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع)، اظهار کرد: عصر شعر عطش عشق که یک برنامه ملی بوده و در استان‌های کشور در ایام هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است؛ در لرستان هم با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان، ستاد بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس، کنگره ۶۵۴۴ شهید دفاع مقدس استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد و به میزبانی اداره کتابخانه‌های شهرستان بروجرد در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه استقبال گرم فرهیختگان حاضر در نشست، انگیزه مضاعفی را برای دست‌اندرکاران برنامه ایجاد کرده است، گفت: شعر دفاع مقدس با نوع نگاه شاعران عزیز ما به اقتضای تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، همچنان زنده و پویا است. یکی از نقاط ارزشمند شعر دفاع مقدس و البته معجزات راه شهدا، این است که نسلی که بعد از جنگ و یا در دوران جنگ متولد شده و جنگ را فقط والدین آن‌ها درک کرده، امروز به‌خوبی با سرچشمه‌ها، جریان ناب و زلال دفاع مقدس ارتباط برقرار می‌کنند.

 وی ادامه داد: شعر دفاع مقدس علاوه بر بیان حماسه، ایثار و شهادت رزمندگان جنگ تحمیلی، باید خاکریز دفاع مقدس، دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا، دفاع از حریم ولایت و رهبری، دفاع از حجاب و عفاف و دفاع از پایداری ملت عزیز ایران در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب و فتنه گران باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد: شعر دفاع مقدس زمانی موفق است که جریان سازی ایجاد کند. معیارهای دفاع مقدس، امروز فراتر از بحث‌های نظامی است، امروز توپخانه دشمن با ابزار رسانه‌ای قدرتمند، فرهنگ اسلامی و فرهنگ مقاومت را نشانه گرفته است.

 راستخانه با بیان اینکه اشعار دفاع مقدس و مقاومت در سنگر فکری و فرهنگی یکی از ابزارهای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن است، افزود: شعر دفاع مقدس یعنی شعر عدالت‌طلبی، شعر دفاع از ارزش‌های انقلاب، شعر تلنگر به برخی مسئولین و یا برخی سلبریتی‌ها و یا برخی ورزشکاران که متأسفانه نسبت به آرمان‌های انقلاب و خون شهدا یا بی‌تفاوت شده و یا بعضاً زاویه پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اینک در آغاز سال تحصیلی جدید، اگر فرزندان ایران با آرامش، لبخند، آزادی و امنیت به مدرسه رفته و به خانه بازمی‌گردند، مرهون خون پاک شهداست، شهدایی که به عشق ولایت و دفاع از خاک و ناموس و آرمان‌های اسلامی جانشان را فدا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت وطن، شهدای سلامت، سرداران شهید، رزمندگان، ادبیات شعر دفاع مقدس را همسوی آرمان‌های این عزیزان دانست.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا