فرهنگ و هنر

روند اجرایی اعطای نشان‌ ویژه به ایثارگران آغاز شد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت کا 118، هیأت وزیران در جلسه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، در اجرای تکلیف قانونی مقرر در ماده (۶۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی این ماده درباره «اعطای نشان ویژه به ایثارگران» را تصویب کرد.

به موجب این آیین‌نامه و به‌منظور تجلیل از والدین، همسر و فرزند شهدا، مفقودان، اسرا و همچنین جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و رزمندگان، نشان‌های ویژه اقشار ایثارگر با عناوین ذیل اعطا می‌شود: نشان ویژه شاهد (والدین معظم شهدا)، نشان ویژه جانبازان، نشان ویژه آزادگان، نشان ویژه رزمندگان، نشان ویژه صابران (همسران شهدا)، نشان ویژه یادگاران (فرزندان شهدا) و نشان ویژه راهیان (فرزندان، جانبازان و آزادگان).

همچنین نشان مربوط به والدین، همسر و فرزندان مفقودان و اسرا پس از تعیین تکلیف نهایی وضعیت آنان به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران اعطا خواهد شد.

خانواده‌های معظم شاهد، جانبازان و آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد که واجد شرایط دریافت نشان هستند، ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، توسط بنیاد و با همکاری ستاد کل احصا و اسامی آنها به کارگروه نشان ایثارگران موضوع این آیین‌نامه ارائه می‌شود.

نشان‌های موضوع این آیین‌نامه پس از ابلاغ آیین‌نامه به تدریج و بر اساس اولویت‌های تعیین شده از سوی کارگروه مذکور به تمامی مشمولان اعطا خواهد شد و این نشان‌ها یک اثر ارزشی و نمادین فرهنگی است که قابل واگذاری به غیر نمی‌باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا