فرهنگ و هنر

برنامه‌های هفته دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اعلام شد

«خسرو شهیدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کا 118، افزود: پنجشنبه سی و یکم شهریورماه، سالروز آغاز رسمی جنگ تحمیلی با حضور تمام مسئولان ارشد لشکری و کشوری استان، اقشار مختلف جامعه و نهادها و دستگاه های اجرایی مراسم گلباران و عطرافشانی مزار شهدا شهر کرمانشاه و شهرستان های تابع برگزار می شود.

وی مراسم تعویض پرچم مزار شهدا را یکی دیگر از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: با حضور استاندار کرمانشاه آیین تعویض پرچم در مزار شهدا یک روستا به صورت نمادین برگزار می شود و پرچم مزار شهدای عشایری و روستایی سطح تمام استان گلباران و عطر افشانی خواهد شد.

شهیدی همچنین یکی دیگر از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس را حضور در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب برنامه سراسری در روز چهارشنبه سی ام شهریور ماه عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح ” سپاس ” از جمله برنامه های مهم دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که در این طرح علاوه بر سرکشی از ایثارگران و خانواده شهدا از جامعه ایثارگران دستگاه های اجرایی استان نیز تجلیل می شود.

شهیدی انجام تبلیغات محیطی مناسب با نصب بنر و پوستر در ادارات و سطح شهر، ارسال پیامک های تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اعزام راویان دفاع مقدس به مساجد و حسینه ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پخش تصاویر مبارک شهدا از تلویزیون های سطح شهر، برپایی نمایشگاه های عکس ، انتشار وصیت نامه و زندگینامه و خاطرات شهدا در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه های مردمی در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

وی همچنین در پایان به برگزاری انواع برنامه های فرهنگی، هنری با محوریت دفاع مقدس اشاره کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا