اقتصاد

600 هزار میلیارد تومان سرمایه در صنعت دام، طیور و صنایع وابسته/ 100 درصد سرمایه‌ها متعلق به بخش خصوصی است/ مشکل تامین سویا رفع می‌شود

600 هزار میلیارد تومان سرمایه در صنعت دام، طیور و صنایع وابسته/ 100 درصد سرمایه‌ها متعلق به بخش خصوصی است/ مشکل تامین سویا رفع می‌شود

به گزارش کا 118، حسین دماوندی‌نژاد گفت: با توجه به وضعیت کشور و فشار تحریم‌های ظالمانه چند سال اخیر، شاید انتظار نمی‌رفت که بتوان در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته، شاهد این گستره از امکانات و وسعت نمایشگاهی باشیم، اما این فشارها نتواست صاحبان صنایع را محدود کند.

شرکت ‎های دانش‌بنیان

وی افزود: امروز شاهد رقم خوردن اتفاقاتی در حوزه دانش‌بنیان هستیم که سال گذشته وجود نداشتند. بنابراین در پهنه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران این صنعت و دانش، گستره قابل توجهی را به خود اختصاص داده و قطعا باید مورد توجه قرار گرفته و لازم است که تکنولوژی و دانش روز در این بخش به‌کار گرفته شود.

صنعتی کاملا خصوصی

دماوندی‌نژاد با بیان اینکه صددرصد صنعت دام و طیور کشور توسط بخش خصوصی مدیریت و اداره شده و پیشران این صنعت بخش خصوصی است، گفت: با وجود تمام مشکلات، تولید کنندگان بخش خصوصی مفتخرند که کشور را بی‌نیاز  می‌کنند.

تامین ارز داروها و مواد بیولوژیک دامی

وی با اشاره به مشکلات تامین ارز داروهای دامی، گفت: در جلسه‌ای که با قائم مقام وزارت جهادکشاورزی خواهیم داشت و  همچنین جلسه‌ای که با انجمن وارد کنندگان دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی برگزار خواهیم کرد، بحث مشکلات ارزی را پیگیری می‌کنیم.

در تامین نهاده‌ها مشکلی وجو ندارد 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همچنین در پاسخ به سوال یکی از تولیدکنندگان در ارتباط با مشکلات نهاده‌ها، گفت: در تامین ذرت و جو مشکلی وجود ندارد و با تمهیداتی که اندیشیده شده، محموله‌های کنجاله سویا نیز در دست ترخیص است و طی  روزهای آتی، مشکلی بابت تامین کنجاله سویا هم وجود نخواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا