فرهنگ و هنر

تربیت مجریان قرآنی و معارفی در دستور کار مرکز امور قرآنی اوقاف

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرد: با توجه به اهمیت کیفی سازی محافل و مجالس قرآنی در سطح کشور؛ تربیت مجریان قرآنی و معارفی در دستور کار مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف قرار گرفت.

به گزارش کا 118، مجیدی مهر با اعلام این خبر افزود: همانطور که در انتخاب مکان برگزاری، قاری، حافظ، گروه تواشیح ملاحظات مختلف فنی در نظر گرفته می شود در مقوله اجرا هم می بایست با دقت نظر بیشتری عمل شود. فی واقع مجری یکی از ارکان مهم یک رویداد قرآنی با دامنه مخاطب عمومی حضوری یا غیر حضوری است. مجری دارای بیان مطلوب و دارای اطلاعات خوب قرآنی و معارفی و توانمندی در مجلس داری و شناخت موقعیت؛ می تواند ارزش افزوده یک مراسم معنوی محسوب شود.  

مجیدی مهر با اشاره به اینکه هر چقدر مجری توانمندتر باشد؛ نظم و شکوه برنامه نیز جلوه بیشتری خواهد داشت، لذا این ضرورت احساس شد که مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نهاد اثرگذار در زمینه مجالس قرآنی، مسابقات و …، تربیت مجریان قرآنی و معارفی را در دستور کار خود قرار دهد.

مجیدی مهر در ادامه به این موضوع اشاره کرد که در آینده ای نزدیک با هم افزایی و تعامل با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می توان مجریان مستعد را با استاندارهای رسانه ملی نیز همخوان و همراه نمود و از ورطه اجرای این ماموریت مهم، نیاز رسانه ملی را در سطح استانی و حتی ملی تا حدی مرتفع کرد و در آینده ای نزدیک شاهد بروز و ظهور مجریان جدید و بعضاً جوان و حتی نوجوان در عرصه اجرای قرآنی و معارفی در شبکه های مختلف صدا و سیما باشیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا