فرهنگ و هنر

دیدار و گفت‌وگو با علیرضا خمسه

نشست «دیدار و گفت‌وگو با علیرضا خمسه» برگزار می‌شود.

به گزارش کا 118،  سی‌اُمین نشست از سلسله جلسات عصر چهارشنبه‌های مجله بخارا به دیدار و گفت‌وگو با علیرضا خمسه و بحث و بررسی درباره‌ دو کتابِ «خمسه به روایتِ خمسه» از امید نجوان و «مأموریت آقای شادی» از علی رستگار اختصاص یافته که از ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ در خانه فرهنگان فرشته (به نشانی: خیابان فیاضی، بعد از چناران، پلاک ۵۰) برگزار می‌شود و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

در این مراسم مسعود فروتن، توکا ملکی، علی رستگار، شروین پاشایی و علی دهباشی درباره‌ کارنامه‌ علیرضا خمسه و این دو کتاب که انتشارات خط‌وطرح و افراز منتشر کرده‌اند، سخن‌رانی می‌کنند.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: علیرضا خمسه، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و مجری شناخته‌شده‌ ایرانی‌ست.

کارنامه‌ او نشان‌دهنده‌ محبوبیت خمسه بین مردم ایران است. 
او فارغ‌التحصیل رشته‌ روان‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است و دوره‌های پانتومیم و حرکات بدن و بازیگری را در مدرسه‌ی ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس گذرانده و به خاطر توانایی به‌خصوص‌اش در خلق صحنه‌های کمیک توجهِ کارگردانان ایران را به خود جلب کرد.
بازیگری او در سینما با بازی در فیلم «مرگ یزدگرد» به کارگردانی بهرام بیضایی آغاز شد. علیرضا خمسه پس از تجربیات بسیار در سینما، در سال ۱۳۸۷ برای بازی در فیلم بیست به کارگردانی عبدالرضا کاهانی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
این جمله در مورد علیرضا خمسه کاملاً درست و صادق است: همه علیرضا خمسه را می‌شناسند، من هم همین اشتباه را می‌کردم! 

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از طریق instagram.com/bukharamag و instagram.com/farhangan.fereshte دنبال کنند.

 انتهای پیام 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا