کارگری

قند ممسنی به بخش دولتی بازگشت

قند ممسنی به بخش دولتی بازگشت

به گزارش خبرنگار کا 118، یک منبع کارگری با اشاره به اینکه حذف مدیریت خصوصی کارخانه باعث بهبود وضعیت  کارخانه و کارگران می‌شود، گفت: کارخانه قند ممسنی که به بخش خصوصی واگذار شده بود با توجه به‌ عدم اجرای تعهدات مندرج در قرارداد، با رعایت و اعمال موارد قانونی، به هیات حمایت از صنایع واگذار شد.

یکی از کارگران در تشریح مشکلات این واحد تعطیل شده گفت: مشکلات مدیریت و نداشتن منابع مالی کافی برای راه اندازی کارخانه و پرداخت نکردن حقوق کارگران باعث شد تا دولت بعد از ۲۴ سال حضور بخش خصوصی که منجر به تعطیلی ۸ساله کارخانه و بلاتکلیفی کارگران شده بود، آن را به هیات حمایت از صنایع تحویل دهد.

این کارگر با بیان اینکه کارخانه قند ممسنی که در شهرستان رستم در استان فارس واقع شده، سالهاست در سایه حوادث مختلف دستخوش بحران‌های شدید مدیریتی، تولیدی و مهم‌تر ازهمه بحران سوء مدیریت بخش خصوصی شده است، اظهار داشت: علارغم اینکه کار آماده‌سازی این واحد بعد از هشت سال تعطیلی سال پبش به اتمام رسیده، بخش خصوصی به بهانه‌های مختلف اقدامی برای بازگشایی کارخانه نمی‌کرد.

او با طرح این سوال که چرا دولت‌ مسئولیت رسیدگی به کارخانه‌ای را که نبض اشتغال و اقتصاد استان محسوب می‌شود به اشخاصی واگذار می‌کند که صلاحیت نگهداری ازآن را ندارند، گفت: این کارخانه در گذشته حدود ۴۰۰نیروی کار فعال داشته است که با واگذاری آن به بخش خصوصی به مرور کارگران به حدود ۸۰ نفر تقلیل یافته‌اند.

او همچنین درباره مطالبات کارگران گفت: با توجه به اینکه سه نفر به عنوان مدیران اجرایی دولت در کارخانه مستقر شده‌اند حدود ۲۰ میلیارد علی‌الحساب به حساب کارخانه واریز شده که قرار است۱۰ میلیارد تومان آن با هماهنگی دادگستری برای تسویه بخشی از معوقات کارگران پرداخت شود.

این کارگر در خاتمه گفت: با حمایت بیش‌تر دولت از کارخانه قند ممسنی که در گذشته یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی قند در کشور بوده است، می‌توان زمینه اشتغال مجدد کارگران قدیمی و شمار زیادی از جوانان جویای کار این استان را فراهم کرد.

گفتنی است در کنارکارخانه ۳۲ هکتاری قند ممسنی یک شهرک با خانه‌های سازمانی با امکانات استخر، زمین فوتبال، پارک، نانوایی، دو مدرسه، مسجد و… قرار دارد که محل اسکان کارگران و عوامل کارخانه است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا