ورزشی

درویش: اگر سقف قراردادهای رعایت میشد هیچ تیمی مثل سرخابی ها سود نمی بردند

درویش: اگر سقف قراردادهای رعایت میشد هیچ تیمی مثل سرخابی ها سود نمی بردند

به گزارش کا 118، رضا درویش درمورد دلیل تاخیر حضور در جلسه مدیران باشگاه‌ها و دپارتمان مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: به دلیل حضور در یک جلسه نتوانستم زودتر بیایم.

وی درمورد آخرین وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس، عنوان کرد: اگر بخواهیم بازیکن جدیدی بگیریم، قطعا باید یک نفر را کم کنیم‌.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد اینکه آیا جذب دروازه‌بان خارجی در دستور کار این باشگاه است، گفت: هنوز نه اما اگر یک دروازه‌بان زیر ۲۳ سال پیدا کنیم، او را جذب خواهیم کرد.

درویش درمورد وضعیت پرداخت مطالبات پریرا و دیاباته، ۲ مهاجم خارجی فصل گذشته پرسپولیس، توضیح داد: هنوز سررسید مطالبات آنها نرسیده است. هر زمان برسد، پرداخت می‌کنیم.

وی درمورد انتظار هواداران پرسپولیس برای جذب یک مهاجم خارجی، گفت: ابتدا باید فضای جذب مهاجم را ایجاد کنیم. باید بتوانیم یک نفر را وارد لیست کنیم یا نه؟ لیست ما در حال حاضر پر است‌.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد روند طی شده در این باشگاه برای کسب مجوز حرفه‌ای، توضیح داد: این کار ما حصل زحمات یک گروه بود. تمام عزیزان باشگاه شبانه‌روزی در ۴_۳ ماه گذشته زحمت کشیدند و باید از همکاری بسیار خوب فدراسیون به ویژه در بخش مجوز حرفه‌ای که بسیار با ما همراه بودند تشکر کنم‌. زحمات شبانه‌روزی پرسنل، اعضای باشگاه و امور بین‌الملل به ثمر نشست و توانستیم مشکلی که در گذشته داشتیم و سبب صادر نشدن مجوز حرفه ای و تلخکامی هواداران شده بود ، حل کنیم و مجوز را بگیریم. امیدوارم در آسیا نیز حضور مقتدرانه ای داشته و شادی و نشاط را برای هواداران داشته باشیم.

درویش در مورد سنگ اندازی‌های انجام شده، گفت: متاسفانه اخبار زیادی برای AFC ارسال می‌کردند که شاید از آن‌ها کذب بود. متاسفانه یادمان می‌رود که اگر مشکلی هم داریم، همه ایرانی هستیم. نباید مشکلات شخصی، جناحی، خطی و مرتبط با هم را بزرگ و به اغیار منعکس کنیم. مسائل و مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کردند. حساب‌هایی از 15 سال پیش، یک نمونه برای 8-7 سال پیش؛ مربی خارجی بود که فوت کرده، ما چقدر باید به دنبال وکیل او می‌گشتیم. خدا کمک کرد و دعای هواداران و زحمات شبانه روزی پرسنل ثمر داد تا بتوانیم این مجوز را بگیریم و در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشیم. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه آیا پول‌های زیرمیزی در نقل و انتقالات پرداخت شده، عنوان کرد: به جز 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس که طی یک سال گذشته سهامشان عرضه شده، هر تراکنش مالی را باید در کدال بورس بارگذاری کنند و مثل یک آکواریوم همه فعالیت‌ها دیده می‌شوند، بقیه باشگاه‌ها به این شفافی نیستند. مجبوریم حتی یک ریال هزینه را منعکس کنیم.

  وی افزود: ضمن اینکه نه شرکت زیر مجموعه داریم نه هولدینگی که بتوانیم به عنوان مسئولیت اجتماعی، قراردادهای هواداری یا اسپانسری با شرکت‌های زیرمجموعه ببندیم. این کار را برای دو باشگاه سخت می‌کند. اگر رعایت شود شاید هیچ تیمی مثل استقلال و پرسپولیس سود نبرند. یقین دارم تیم‌های دیگر، تقریبا اکثر بازیکنانی که به پرسپولیس علاقه‌مند هستند را با حدود 30 درصد بیشتر از قراردادی که با پرسپولیس دارند، می‌خواهند. پس اگر تعادل قیمت و سقف باشد ما سود می‌بریم.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد اینکه گفته می‌شود یکی از اپراتورهای تلفنی قصد حمایت مالی از استقلال را داشت اما ظاهرا او مخالفت کرده و گفته باید این اپراتور حامی مالی یک باشگاه باشد، گفت: این را از شما می‌شنوم‌. من نمی‌توانم برای اپراتور خط مشی تعیین کنم. این صحبت بیشتر مربوط به فضای مجازی است. با یک اپراتور سال گذشته قرارداد خوبی داشتیم و باید از آن شرکت تشکر کنیم. همکاری بسیار خوبی داشتند اما صحبت کردم که گفتند چنین بودجه ای نداریم که بخواهیم بودجه را اضافه کرده و حامی تیم دیگری باشیم. این حرف‌ها بیشتر مربوط به فضای مجازی است‌. 

درویش درمورد مباحث مطرح شده نسبت به نقل و انتقالات این‌ باشگاه و جلسه اخیر با یحیی گل‌محمدی،گفت: وظیفه ذاتی سرمربی و باشگاه است که هر از گاهی با یکدیگر تعامل داشته باشند. یحیی گل‌محمدی نیز همیشه تعامل بسیار خوبی با باشگاه دارد‌. برای ادامه مسیر و لیگ بسیار سختی که قرار است شروع کنیم به باشگاه آمده بود. ما باید در آسیا، جام حذفی و لیگ برتر شرکت کنیم. برای داشتن یک تیم قدرتمند باید کار سختی را با هماهنگی‌های زیاد و پشتیبانی خوب انجام بدهیم. پرسپولیس در ۲ جام قهرمان شده و طبیعی است اپشن‌ها باید پرداخت شود اما به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته‌ایم این کار را انجام بدهیم. 

وی خاطرنشان کرد: شاید باید دعا می‌کردیم قهرمان نشویم تا این همه هزینه نکنیم! اما باید برای پرداخت این آپشن‌ها راهی پیدا کنیم‌. بچه‌ها بسیار خوب مشکلات ما را درک کردند. هر روز هم از هر جا حساب های پرسپولیس را می‌بندند. ببینید در ۱۲_۱۰ روز گذشته چه قدر مشکل داشتیم‌. اداره دارایی و اقتصاد حساب ما را بستند و آمدند و گفتند برای ۲۰ سال پیش مثلا ۲۰۰ میلیارد بدهی دارید. شب گذشته یک جلسه با معاونت امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی در شمیران داشتیم تا این مسائل را بررسی کنند‌. این‌ها کار را سخت می‌کند. بحران‌های اقتصادی هم در جامعه است.  در ۱۵ روز گذشته باید در شرایطی بدهی رادوشوویچ را می‌دادیم که پول هم نداشتیم. مجبور بودیم از جایی تهیه کنیم. دوستان محبت کرده و این پول را برای مدتی به ما قرض دادند. برای انتقال پول هم سختی زیادی کشیدیم.

درویش تصریح کرد: فراهم کردن و انتقال پول مشکلاتی هستند که مجال فکر کردن به باشگاه و مدیر نمی‌دهد. باشگاه‌های دیگر این مشکلات را ندارند. دغدغه خیلی ازباشگاه‌ این است که پولشان را چطور خرج کنند ولی ما دنبال این هستیم که پول از کجا فراهم کنیم تا هزینه شود. تیم ما با قانون جدید سازمان لیگ 19 نفر است. ای کاش وقتی قرار است قوانین اجرا شوند مهلت بگذارند. مثلا بگویند از 6 ماه یا فصل آینده این قوانین اجرایی می‌شوند تا مربی و باشگاه تدبیر فصل بعد را بدانند.

وی افزود: البته خیلی بندهای بسیار خوب به نفع باشگاه‌ها وجود دارد. این بند هم شاید در آینده خوب باشد اما خیلی ناگهانی اجرایی کردند و این کار را سخت می‌کند. گل‌محمدی باید تدبیری داشته باشد که برای جذب بازیکن جدید، یک بازیکن از لیست خارج شود. او در حال تحلیل است بازیکنی بیاورد که به تیم کمک کند و از طرفی هم برای بازیکنی که باید از لیست خارج شود، برنامه ریزی کند.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: گاهی پیام‌هایی از سوی هواداران می‌آید که 8-7 بازیکن معرفی می‌کنند! بعضی فکر می‌کنند قرار است به مهمانی برویم و حالا 8-7 نفر را هم با خودمان ببریم! اگر بخواهم بازیکنی بیاورم باید یک بازیکن کم کنم. باید بازیکنی شایسته، بسیار خوبی باشد و در حد نام پرسپولیس باشد. حداقل تا امروز پیدا نکرده‌ایم.

درویش درمورد اینکه پیش از این مدعی شده بود پرسپولیس هیچگونه بدهی مالیاتی ندارد و آیا این بدهی مالیاتی جدید است، عنوان کرد: نگفتم بدهی نداریم. بدهی‌هایی که به ما داده‌اند از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۸ است. ۱۷ سالش را چند وقت قبل تسویه کردم. برای بدهی مالیاتی برانکو نیز حدود ۴ میلیارد ظرف ۲۰ روز گذشته دادم. مانند یک چاه ویل می‌ماند . بدهی مالیاتی خود برانکو را پرداخت کردم و فقط جرائمش مانده که می‌خواهیم نامه بنویسیم تا دست کم جرائم را ببخشند‌ زیرا اصل بدهی را داده‌ایم و برانکو به این ترتیب برای ورود به ایران مشکلی ندارد. 

وی درخصوص اینکه شنیده شده بابت فروش سهام در بورس حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در حساب پرسپولیس باقی مانده و ظاهرا برای پرداخت اقساط معوقه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هم وام گرفته‌اند، گفت: حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان باقی مانده و قرار است برای آن مبلغ نیز به ضمانت پولی که در AFac داریم، پول را گرفته‌ایم تا بتوانیم موانع دریافت پول از کنفدراسیون را مرتفع کرده و از آن محل آن مبلغ را پرداخت کنیم.   

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص بدهی ۱۰۵ میلیاردی به بانک و اقساط معوقه، گفت: قسط معوق ندارد. وام گرفته‌ایم و ما به ازای آن در بانک پول سپرده کرد‌ه‌ایم. سودش را هم بابت قسط می‌دهیم. از این لحاظ مشکلی نداریم.   

درویش درمورد اینکه پول بورس صرف امور روزمره باشگاه شده است، توضیح داد : خیلی سوال خوبی بود. بگویید باشگاهی که به ما تحویل داده‌اند بدهی ۶۵۰ میلیاردی داشت. ضمن اینکه بازیکنان آن نیم فصلی که من به پرسپولیس آمدم، فقط ۲۰ درصد قرارداد خود را گرفته بودند. به عنوان یک اقتصاددان بگویید درحالی که ۳۵۰ میلیارد سهام فروخته‌ایم، ۶۵۰ میلیارد بدهی دادیم، پول فصل جاری را هم به دلیل فروش تبلیغات نداشتند و فقط ۲۰ درصد داده بودند. چه کار می‌کردیم؟ من برای همان سال ۹۵ درصد و فصلی که قهرمان شدیم 100 درصد قراردادها را دادم. فقط آفرها مانده است.   

وی اضافه کرد: در این شرایط اقتصادی که همه از آن مطلع هستید بگویید در یک معادله وقتی ۳۵۰ میلیارد به من داده و گفتند بدهی ۶۵۰ میلیاردی را پرداخت کن و در کنارش سعی کن بابت ۲ فصل اخیر بدهکار نباشی، شرایط چگونه می‌شود؟   

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص اینکه آیا برنامه‌ای‌ برای اهدای سوپرجام در هفته اول لیگ برتر وجود دارد، گفت: با توجه به تقارن با روزهای اول پس از عاشورا احتمال دارد در هفته سوم این جام پرداخت شود. 

درویش درمورد احتمال پرداخت قسط اول بازیکنان برای فصل جدید قبل از دیدار اول پرسپولیس مقابل آلومینیوم، توضیح داد: دنبال مهیا کردن منابعی هستیم تا این پول را بدهیم.   

وی درخصوص وضعیت انتخاب جانشین محمد محمدی به عنوان معاون ورزشی پرسپولیس، پاسخ داد: با گزینه‌های مختلفی صحبت کردیم که برخی قبول نکردند و برخی نیز در حال صحبت با ما هستند‌. ظرف چند روز آینده فکر می‌کنم معاون جدید باشگاه مشخص شود.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا