ورزشی

پیش بازی سوپرجام انگلیس: جنگ پپ و آرتتا دوباره شروع شد!

پیش بازی سوپرجام انگلیس: جنگ پپ و آرتتا دوباره شروع شد!

به گزارش کا 118، نبرد بین آرسنال و منچسترسیتی در کامیونیتی شیلد یا جام خیریه که در واقع همان سوپرجام فوتبال انگلیس است. سیتیزن‌ها فصل گذشته با کسب سه گانه قهرمانی لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان به مصاف تیم دوم لیگ یعنی آرسنال می‌روند، دو تیمی که فصل قبل تا روزهای آخر نبرد جذابی برای کسب قهرمانی در لیگ برتر داشتند که در نهایت این رقابت با قهرمانی شاگردان پپ گواردیولا به پایان رسید.

آرسنال بعد از 248 روز صدرنشینی در لیگ برتر انگلیس ناگهان با افتی عجیب مواجه شد و جام را از دست داد اما با این‌حال  عملکرد شاگردان میکل آرتتا به مراتب فراتر از آن چیزی بود که از این تیم انتظارمی‌رفت. به همین دلیل آرتتا و تیمش به خاطر آنچه در فصل قبل ارائه دادند همچنان مورد تمجید هستند و شاید گرفتن جام در بازی امشب بتواند تا حدی ناکامی آنها در فصل گذشته را جبران کند. آرسنال البته یک جام غیررسمی را این تابستان به تالار افتخارات خود اضافه کرد و با برنده شدن در ضربات پنالتی در بازی دوستانه مقابل موناکو فاتح امارات کاپ شد که خودش میزبان آن بود.

توپچی‌ها در بازی‌های دوستانه خود بارسلونا و تیم منتخب ستارگان لیگ امریکا را نیز شکست دادند و مقابل منچستریونایتد با دو گل شکست خوردند که البته می‌توان آن را به اشتباهات فردی بازیکنان ربط داد. آنها حالا به دنبال کسب هفدهمین قهرمانی در کامیونیتی‌شیلد هستند تا بتوانند بالاتر از لیورپول و البته بعد از منچستریونایتد (با 21 قهرمانی) قرار گیرند.

در سال‌های اخیر، آرسنال تمایل زیادی به کسب سوپرجام انگلیس پیدا کرده و در هر چهار بازی اخیر خود در کامیونیتی شیلد پیروز شده است. آخرین بار تیم لندنی در سال 2020 لیورپول را در ضربات پنالتی شکست داد، ضمن اینکه تنها دو بازی از 10 بازی اخیر آنها با شکست به پایان رسیده است. البته آرتتا به خوبی می‌داند که تیمش در بازی امروز مدعی اول برنده شدن مقابل آبی‌آسمانی‌ها نیست حتی با وجودی که منچسترسیتی پیش فصل خیلی خوبی را پشت سر نگذاشته باشد. بعد از کسب سه گانه تاریخی قهرمانی در فصل 23-2022، ‌منچسترسیتی به تور ژاپن و کره جنوبی رفت که در آن ابتدا با 8 گل مقابل یوکوهاما مارینوس به برد رسید و البته سه گل نیز در این بازی دریافت کرد.

شاگردان گواردیولا مقابل بایرن مونیخ هم عملکرد خوبی داشتند و به برد 2-1 رسیدند اما آنها مقابل اتلتیکو مادرید در کره جنوبی شکست خوردند. قهرمان فصل گذشته اروپا به اندازه کافی برای جبران نقاط ضعف خود زمان داشته و حالا به دنبال هفتمین قهرمانی هستند هرچند که آنها در دو بار آخری که در سوپرجام به میدان رفتند مقابل لسترسیتی و لیورپول شکست خوردند. سال 2015 آرسنال با آرسن ونگر در کامیونیتی شیلد مقابل منچسترسیتی با هدایت مانوئل‌پیگرینی به برد 3-0 رسید اما قرمزپوشان لندنی به خوبی می‌دانند که در سال‌های اخیر در نبرد با تیم سیتی اصلاً عملکرد خوبی نداشته‌اند طوری که هشت بار متوالی بعد از نیمه نهایی جام حذفی فصل 20-2019 مغلوب این تیم شده‌اند.

غایبان

گابریل ژسوس مهاجم آرسنال فرصت رویارویی با تیم سابق خود را به دلیل مصدومیت کهنه زانو‌ از دست می‌دهد و البته شاید چند هفته اول لیگ نیز در ترکیب تیمش نباشد. اولکساندر زینچنکو دیگر بازیکن سابق منچسترسیتی هم به دلیل مصدومیت این بازی را از دست می‌دهد. با مصدومیت فولارین بالوگان به احتمال زیاد ادی انکتیا در خط حمله آرسنال قرار می‌گیرد و بوکایوساکا نیز به احتمال زیاد بعد از پشت سر گذاشتن بیماری به ترکیب اصلی برمی گردد.

کوین دی‌بروینه ستاره منچسترسیتی در دیدارجام خیریه غایب خواهد بود. ناتان اکه هم مصدوم است ولی این مدافع هلندی شاید به نبرد ومبلی برسد. یوشکو گواردیول خرید جدید سیتی در خط دفاعی نیز شاید امروز فرصت بازی را برای دقایقی پیدا کند.

آمار

6  منچسترسیتی با وجود اینکه در سال‌های   اخیر افتخارات بسیاری کسب کرده فقط 6 جام خیریه دارد. آخرین قهرمانی‌شان سال 2019 به‌دست آمد.

2 منچسترسیتی در 2 سال اخیر دیدارهای جام خیریه را به ترتیب به لسترسیتی و لیورپول باخته است.

4 سیتی یک پای نبرد جام خیریه در 4 سال اخیر بوده که حاصل کارش در این 4 دیدار 2 قهرمانی و 2 نایب‌قهرمانی است.

2  تیم‌های آرسنال و منچسترسیتی 2 مرتبه در دیدار جام خیریه به مصاف هم رفته‌اند که هردو بازی را در سال‌های 1934 و 2014 آرسنال با نتایج 4-0 و 3-0 برده است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا