ورزشی

ایران بدون سرمربی مغلوب قهرمان المپیک شد

ایران بدون سرمربی مغلوب قهرمان المپیک شد

به گزارش کا 118 و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2023 از 13 تا 19 تیرماه با 32 مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت سه بامداد امروز (چهارشنبه 14 تیر) در نخستین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف فرانسه قهرمان المپیک توکیو رفت و سه بر صفر نتیجه را به این تیم واگذار کرد.

مردان والیبال ایران در حالی مقابل فرانسه صف‌آرایی کردند که بهروز عطایی سرمربی تیم همچنان در آنکارا منتظر صدور ویزای آمریکاست تا به ملی‌پوشان در آناهایم ملحق شود.

امیرحسین اسنفدیار، مرتضی شریفی، علی حاجی‌پور، جواد کریمی، مهدی جلوه، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب شروع کننده تیم ایران برابر فرانسه در ست نخست این مسابقه بودند.

همچنین علیرضا طلوع‌کیان مربی تیم ایران در این مسابقه از علی رمضانی، بردیا سعادت، آرمین افشین‌فر، پوریا حسین‌خانزاده و محمدرضا موذن استفاده کرد.

بارتلمی چیننیزه، نیکولاس لگاف، بنجامین تونیوتی، ترور کلونوت، تیموتی کارل و استفان بویر و ژنیا گربنیکوف نیز ترکیب شده کننده تیم فرانسه در این مسابقه بودند.

مردان والیبال ایران در ست‌های اول تا سوم این دیدار با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 22 و 25 بر 19 نتیجه را به قهرمان المپیک توکیو واگذار کردند تا هفتمین ناکامی خود در این رقابت‌ها را تجربه کنند.

تماشاگران زیادی برای دیدار ایران و فرانسه به سالن آناهایم آمده بودند که اکثر آنها ایرانی و به صورت مدام تیم ملی ایران را تشویق کردند.

حمید محمد احمد الروسی الاحمدی از امارات و اندرو کامرون از کانادا به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت دیدار ایران و فرانسه را برعهده داشتند.

تیم ملی والیبال ایران با امتیاز فدراسیون جهانی و به دلیل کارشکنی ‌آمریکایی‌ها رتبه جهانی خود را فریز کرده است و نتایج دیدارهای هفته چهارم با حریفان در آن نقشی نخواهد داشت.

این مسابقه یازدهمین جدال مردان والیبالیست‌ رده سنی بزرگسالان ایران و فرانسه در طول تاریخ بود که سهم ایران از این دیدارها تنها یک پیروزی است و با برد فرانسه در این دیدار، تعداد بردهای این تیم برابر ایران دو رقمی شد.

تیم ملی والیبال فرانسه سابقه پنج دوره حضور در بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال 2021 و در توکیو موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

مردان والیبال فرانسه از سال 1949 که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند، تا کنون در 16 دوره حضور داشتند و مقام سومی و مدال برنز سال 2002 بهترین عملکرد آن‌ها در این رقابت‌ها است.

خروس‌های اروپا هفت مدال (سه طلا، دو نقره و دو برنز) لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در پرونده افتخارات خود دارند که مدال برنز سال 2021 آخرین مدال تیم ملی والیبال فرانسه در لیگ ملت‌ها است.

تیم ملی والیبال ایران ساعت هفت صبح روز جمعه 16 تیرماه در دومین مسابقه هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم برابر بلغارستان صف‌آرایی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا