فرهنگ و هنر

اجتماع بزرگ عزاداران ترک زبان در مسجد مقدس جمکران

کا 118/قم معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ازاجتماع بزرگ عزاداران ترک زبان در نخستین روز از ماه صفر در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران امروز ۶ شهریورماه طی سخنانی با اشاره به اینکه کلام نورانی امام زمان(عج) که فرمودند” به مردم بگو به این مکان (مسجد جمکران) رغبت کنند و آن را عزیز دارند”، ما را بر این داشت که شرایط حضور گروه ها و اقشار مختلف مردم را در مسجد مقدس جمکران فراهم کنیم، اظهار کرد: یکی از برنامه های خوبی که در ایام محرم و صفر در مسجد مقدس جمکران در دستور کار قرار گرفت برگزاری مراسم عزاداری در سوگ شهادت امام حسین(ع) توسط قومیت ها و ملیت های مختلف بود.

وی ادامه داد: در این راستا با عنایت به حضور صدها هیئت آذری زبان در قم؛ جلساتی با مسئولین این هیئات برگزار و مقرر شد هر سال اجتماع بزرگ عزاداران ترک زبان در ماه صفر در مسجد مقدس جمکران برگزار شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه در اولین سال برگزاری این اجتماع، مسئولین هیئات ترک زبان پای کار آمده و محفل بزرگی را روز دوشنبه هفتم شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد کرد، گفت: حجت الاسلام والمسلمین خاتمی امام جمعه زنجان در این مراسم سخنرانی خواهد کرد و در ادامه حاج داوود علیزاده و دیگر مداحان ترک زبان به مرثیه سرایی و عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش خواهند پرداخت.

حسین آبادی تأکید کرد: آمادگی داریم در شب های مختلف ماه های محرم و صفر میزبان هیئات با قومیت ها و ملیت های مختلف در این مکان مقدس باشیم و مجلس عزای حسینی را در خانه صاحب عزا برپا کنیم.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا