فرهنگ و هنر

اوکراین یک فیلم جنگی به اسکار فرستاد

کمیته اسکار سینمای اوکراین یک درام جنگی به کارگردانی «ماریانا ار گورباخ» را به عنوان نماینده رسمی این کشور در اسکار ۲۰۲۳ انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش کا 118 به نقل از اسکرین، درام جنگی «کلوندایک» نماینده سینمای اوکراین در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار پیش رو خواهد بود، پیش از این جایزه بهترین کارگردانی در بخش سینمای جهان را در جشنواره ساندنس، جایزه پانوراما جشنواره برلین و همچنین جایزه بهترین کارگردانی جشنواره سارایوو را از آن خود کرده بود. 

این فیلم که محصول مشترک اوکراین و ترکیه است داستان خانواده‌ای را دنبال می‌کند که در مرز اوکراین و روسیه در بحبوحه جنگ، درگیری و فاجعه هوایی بین‌المللی که در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴ رخ داد زندگی می‌کنند.

سینمای اوکراین از سال ۱۹۹۷ تاکنون ۱۴ فیلم به آکادمی معرفی کرده است. در سال ۲۰۰۴ فیلم «راننده‌ای برای ورا» ساخته «پاول چوخرای» به دلیل مشارکت ناکافی اوکراینی‌ها رد صلاحیت شد و این کشور هنوز نامزدی در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان (فیلم بین‌المللی ) دریافت نکرده است.

تاکنون کشورهای مجارستان، اروگوئه، تایوان، یوئیس، کره جنوبی، لهستان، پاناما، لتونی، ژاپن، ایرلند، آلمان، اکواردو، کانادا، بلغارستان، الجزایر و برزیل فیلم منتخب خود را برای اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده‌اند.

مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، تا سوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱) است و کمیته اسکار کشورها تا این تاریخ فرصت دارند نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.

فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا