ورزشی

فلاح: کشتی‌گیر ژاپنی اصیل‌ترین فنونی ایرانی را اجرا کرد/ مسابقه انتخابی را در 2 ساعت برگزار نکنند/ از زارع و محمدیان انتظار بالاتری داشتم

فلاح: کشتی‌گیر ژاپنی اصیل‌ترین فنونی ایرانی را اجرا کرد/ مسابقه انتخابی را در 2 ساعت برگزار نکنند/ از زارع و محمدیان انتظار بالاتری داشتم

کارشناس کشتی ایران می‌گوید اصیل‌ترین فنون کشتی ایرانی توسط ری هیگوچی ژاپنی استفاده شد و کشتی‌گیران ایرانی خیلی دنبال یادگیری فنون نمی‌روند.

اکبر فلاح در گفتگو با کا 118، پیرامون ارزیابی نتایج تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی اظهار داشت: در نبود روسیه، جنگ قهرمانی میان ایران و آمریکا بود. با این شرایط 6 جنگ روبرو وجود داشت که روی نتایج تیمی تاثیر زیادی داشت. ما در 4 جنگ شکست خوردیم و 2 جنگ برنده شدیم. روی هم رفته مدال‌های تیم خوب بود و توانستیم برنده شدیم.

وی درباره حذف سرلک در دور اول رقابت‌ها عنوان کرد: کسی که سابقه کسب مدال در مسابقات جهانی دارد، انتظار می‌رود در حد و اندازه‌های خودش ظاهر شود. ما انتظار داشتیم افرادی که مدال گرفتند اگر نقره و برنز داشتند آن را ارتقا بدهند و اگر طلا بود روند خود را حفظ کنند. با این حال سرلک کشتی‌گیر با استعدادهای است امیدواریم در تورنمنت‌های آینده جبران کنند.

کارشناس کشتی ایران درباره امیرحسین زارع گفت: امیرحسین زارع در سن پایین به قهرمانی جهان رسید. او یکی از بارزترین شانس‌های مدال طلا ایران بود که بر اثر کم تجربگی مقابل طاها آکگل در ثانیه‌های پایانی شکست خورد. این شکست و از دست رفتن مدال طلا، تجربه تلخی شد تا این به بعد پخته‌تر روی تشک حاضر شود. از محمدحسین محمدیان هم مانند امیرحسین زارع انتظار بیشتری داشتیم و باید در رقابت‌های بعد باتجربه‌تر عمل کنند.

فلاح درباره 2 کشتی‌گیر خوب ایران تصریح کرد:  یونس امامی و محمد نخودی دو کشتی‌گیر خوب کشور ما هستند و کشتی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند. اما مقابل حریفان آمریکایی انتظار ما این بود که بهتر ظاهر شوند. از آنجا که جردن باروز به سن 34 رسیده و سال قبل کشتی گیر ما مقابل او به میدان رفته بود، خیلی انتظار بیشتری داشتیم و می‌توانستیم برنده شویم. از طرف دیگر کادرفنی یکسال در اختیار داشت تا روی کشتی باروز کار کند و تاکتیک مناسب را اتخاذ کند.

وی درباره رحمان عموزاد و عنوان طلا در این رقابت‌ها گفت: او پدیده امسال کشتی قهرمانی جهان است و تا سال‌ها می‌تواند برای ما افتخار آفرینی کند. هیجانات او به دلیل سن کم و هیجان و شور این سنین است. باید روی او کار شود که این اشتباهات را در آینده تکرار نکند. 

کارشناس کشتی ایران درباره شکست حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور آمریکایی، عنوان کرد: با توجه به پیروزی سال گذشته حسن یزدانی  مردم انتظار داشتند که مقابل تیلور برنده باشد. با این وجود تاکتیک اصلی حسن یزدانی دست زیر کتف زدن بود که تیلور با آرنج قرار دادن جلوی این تاکتیک را گرفت.  او باید به کشتی خود فن اضافه کند. نمی‌گویم کشتی خود را فراموش کند، وفلی یکسری فنون باید به کارش اضافه کند.

وی افزود: رضا اطری و کامران قاسم‌پور جز پدیده‌های کشتی ایران هستند. با این حال در بازی فینال کشتی‌گیر ژاپنی، اطری را غافلگیر کرد. ری هیگوچی از فنونی اصیل کشتی ایران استفاده کرد که توسط  شادروان تختی و موحد استفاده می‌شد و نابغه بود.

فلاح درباره آنالیز تیم ملی کشتی گفت: به نظرم آنالیزی نشده بود و کشتی‌گیرها کشتی خودشان را اجرا می‌کردند. در سال گذشته هم با توجه به کرونا، چندین سال مسابقات برگزار نشده بود و فدراسیون و کادر فنی این قهرمانی را به خودش چسباند. این خوب نیست که زحمات مربیان سازنده را به نام خودشان بزنند. 

وی با اشاره به وضعیت بدنسازی تیم عنوان کرد: از قدیم که ما بدنسازی به آن شکل نداشتیم. در سال‌های اخیر این موضوع پررنگ‌تر شده و امکانات خوبی هم در خانه کشتی قرار دارد. با این حال ما نسبت به آمریکا وضعیت یک مرحله عقب‌تر هستیم. اما ما باید با فن کشتی‌گیران آمریکایی را شکست بدهیم. نسبت به گذشته کشتی‌گیران ما کمتر روی تاکتیک‌ها و فن‌های مختلف کار می‌کنند.

وی در پایان گفت: به نظرم باید چرخه انتخابی در آزاد و فرنگی قوی تر برگزار شود و به جای 2 ساعت در چند روز برگزار شود تا مردم اینگونه عطش نداشته باشند که بریزند روی تشک و برای کشتی‌گیرها خطا ایجاد شود. به نظرم چرخه فعلی، مربیان سازنده را نادیده گرفته و باید روی این مسئله فکر شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا