اقتصاد

افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای برداشت نفت از میدان‌های غرب کارون در ۱۴۰۲

افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای برداشت نفت از میدان‌های غرب کارون در ۱۴۰۲

به گزارش کا 118 به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، در نشستی با حضور عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت و با حضور جمعی از مدیران و رؤسای هر دو شرکت آخرین وضع تولید در میدان‌های غرب کارون و آزادگان جنوبی در دفتر هماهنگی این شرکت در اهواز به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در این نشست با اشاره به اینکه عزم و اهتمام جدی ما حل مشکلات و چالش‌های تولید است، گفت: برگزاری این‌گونه نشست‌های هم‌اندیشی، هم‌افزایی هر دو شرکت را افزایش می‌دهد و شاهد پیشبرد بهتر امور خواهیم بود.

عذاری اهوازی افزود: هدف از برگزاری این نشست بررسی‌ و کار کارشناسی دقیق به‌منظور حل مشکلات و چالش‌های افزایش تولید از تأسیسات کارخانه فرآورشی غرب کارون و ارتقای ظرفیت تولیدی آن با توجه به تحویل‌گیری چاه‌های نو است.

وی با اشاره به ابتکارها و اقدام‌های خوب همکاران خود در این شرکت به‌منظور افزایش تولید ادامه داد: ما توانستیم با جابه‌جایی بعضی خطوط جریانی نفت چاه‌ها در میدان آزادگان‌ جنوبی برای رفع مشکل عقب راندن نفت از سوی چاه‌های پرفشار به سمت چاه‌های کم فشار، از ابتدای امسال شاهد رشد ۲۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در غرب کارون باشیم.

ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز در این نشست مشترک با اشاره به اینکه اقدام‌های خوبی در توسعه میدان‌ها انجام شده است، گفت: با دستیابی به برنامه تولیدی و توسعه‌ای این شرکت، ۱۷ چاه‌ از هفته آینده طی برنامه و هماهنگی‌هایی به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل خواهد شد که به تولید نفت این شرکت افزوده می‌شود.

در ادامه این نشست تخصصی، مدیران هر دو شرکت به آخرین وضع نواقص چاه‌ها، پدها و میزان تولید و بهره‌برداری از ۱۷ چاه‌ جدید در شرف تحویل پرداختند و در پایان نیز درباره مسائل و چالش‌های تولید همچون خوردگی لوله‌های جریانی و نشتی‌های رخ داده، حفاظت کاتدی خطوط انتقال، مشکلات پمپ‌های به‌کار گرفته‌شده در تأسیسات غرب کارون، همچنین ماشین‌آلات و نیروی انسانی شاغل در میدان‌های تحویل‌گیری شده بحث و گفت وگو کردند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا