فرهنگ و هنر

مرحله استانی جشنواره ملی قصه گویی در اهواز آغاز به کار کرد

وحید کیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کا 118بیان کرد: در این جشنواره، قصه گویی برگزیدگان آثار ارسالی به عنوان قصه های مردمی یا آزاد که برای گروه های سنی بزرگسال و نوجوانان دریافت شد در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در دوره استانی این جشنواره ۲۷ نفر شرکت دارند ادامه داد: جشنواره استانی از صبح امروز در کانون پرورش فکری شماره یک اهواز کلید خورد و تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان اینکه حضور در این جشنواره برای عموم آزاد است گفت: از دانش آموزان مدارس مناطق کم برخوردار دعوت کردیم تا در این جشنواره حضور یابند و تماشاگر اجرای قصه گوها باشند که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی شد. ساعت کار این جشنواره از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ است.

کیانی افزود: از این تعداد بین ۱۰ تا ۱۴ نفر انتخاب خواهند شد و به مرحله منطقه‌ای که با شرکت ۶ استان برگزار می‌شود معرفی می‌گردند.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره مواردی همچون قصه زبان اشاره برای ناشنوایان و  پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز حضور دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان اینکه کل کشور برای برگزاری این جشنواره به پنج منطقه تقسیم بندی شد افزود: مرحله منطقه‌ای جشنواره از ۲۸ تا ۳۰ آبان امسال برگزار می شود و خوزستان میزبان استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، لرستان و فارس است که از این ۶ استان ۸۰ نفر برگزیده به رقایت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ نیز خوزستان میزبان مرحله منطقه ای این جشنواره بوده است بیان کرد: برگزیدگان این مرحله به جشنواره ملی و بین المللی معرفی خواهند شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا