فرهنگ و هنر

«فلاش» و «یوحنا» در کتابفروشی‌ها

کتاب‌های «فلاش» نوشته ویرجینیا وولف و «یوحنا» نوشته جان دوست منتشر شده است.

 به گزارش کا 118، داستان «فلاش» نوشته ویرجینیا وولف در ۱۱۸ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه در بنگاه نشر و ترجمه کتاب پارسه عرضه شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: «فلاش» به زندگی سگی از نژاد اسپانیل کاکر می‌پردازد که صاحبش شاعر شهیر انگلیسی، الیزابت برت براونینگ –همسر رابرت بروانینگ شاعر – است. وولف در این اثر، مستندات را با قوه خیال تلفیق کرده و از طریق واکاوی زندگی فلاش، به زندگی الیزابت برت اوضاع فرهنگی و اجتماعی عصر خود نیز پرداخته است.

 بخشی از نامه ویرجینیا وولف به یکی از دوستانش: «خیلی خوشحالم که «فلاش» را دوست‌ داشتی. به نظرم این درایت بالای تو را می‌رساند، چون این داستان سراسر نکته‌پردازی و ریزه‌کاری بود….

«فلاش» و «یوحنا» در کتابفروشی‌ها

همچنین کتاب «یوحنا» (مترجمی از انطاکیه) نوشته جان دوست با ترجمه یاسین عبدی در ۲۱۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با بهای ۷۶ هزار تومان در نشر یاد شده راهی بازار کتاب شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: رویدادهای این رمان به روزگار عثمانی‌ها بر می‌گردد و داستان نیز در شهر حلب، مروارید مشرق زمین، اتفاق می‌افتد، در عمارتی بزرگ که پدر مترجم انطاکیه‌ای برای او به یادگار گذاشته اشت. در اتاقی با شومینه و چراغ‌های روشن که برف و تاریکی گرداگرد آن را پوشانده و مترجم پیر، خاطرات روزگار سپری شده پر از درد، رنج و عشق و شیفتگی را برای شاگرد آلبانیایی‌اش دیکته می‌کند.

 نویسنده دراین رمان کوشیده است رایحه و شهد حکایت‌ها، حکمت‌ها و آموزه‌های ملل و ادبیات مختلف را گردهم آورده، در مسیر سفر به رم و گذشتن از قبری، یونان و …، داستانی از رواداری،‌ آشتی و صلح بنویسد.

«فلاش» و «یوحنا» در کتابفروشی‌ها

 انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا