اقتصاد

نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کانادا برای دریافت ویزا

نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کانادا برای دریافت ویزا

 یکی از این مدارک، گواهی عدم سوء پیشینه است؛ بنابراین قبل از هر اقدامی، باید برای دریافت این گواهی اقدامات لازم را انجام دهید. سوالی که بیشتر افراد می‌پرسند این است که «چگونه باید برای اخذ این گواهی اقدام کرد؟» در این مقاله می‌خواهیم مراحلی را که برای گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا باید طی شود را ذکر کنیم. مطالعه این مقاله پروسه گرفتن سوء پیشینه از کانادا را برای شما راحت‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

مراجعه به پلیس +10؛ روشی برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) یکی از مدرک‌های ثانویه موردنیاز برای ویزای کانادا، ارائه مدرکی تحت عنوان گواهی عدم سوء پیشینه است. در‌صورتی‌که برای اخذ ویزای دائم یا پاسپورت کانادایی اقدام می‌کنید یا قصد دارید یکی از انواع ویزای کار، توریستی یا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه برای شما الزامی است. از این رو می‌توان گفت هزینه ویزای توریستی کانادا یا انواع ویزاهای تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری، شامل هزینه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نیز خواهد شد.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای دریافت این گواهی اقدام کنید، مراجعه حضوری به مرکز پلیس +10 است. با ارائه مدارکی به مسئولان مرکز پلیس +10 گواهی سوء پیشینه برای شما صادر خواهد شد.

1056

نحوه گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا به‌صورت اینترنتی

اگر شما نیز می‌خواهید روش‌های آسان‌تری برای پروسه مهاجرت خود و اخذ اقامت کانادا طی کنید، بهتر است به‌منظور دریافت گواهی عدم سوء پیشینه روش‌های اینترنتی را پیش بگیرید. دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به‌صورت اینترنتی، آسان‌تر از مراجعه حضوری به دفاتر پلیس 10+ است. در ادامه مراحل اخذ این مدرک را معرفی کرده‌ایم:

  1. ابتدا باید با مرورگر خود وارد سامانه ثنا شوید.
  2. بعد از ورود به این سامانه، از منو سمت راست گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سو پیشینه را انتخاب کنید.
  3. کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کنید و سپس گزینه مرحله بعد را کلیک بزنید.
  4. پس از وارد کردن صحیح موارد فوق، برای شما رمز موقتی ارسال می‌شود که بعد از درج آن در قسمت مشخص شده باید گزینه ورود را انتخاب کنید.
  5. پس از ورود به صفحه کاربر خود، می‌توانید نام و نام خانوادگی خود را در سمت چپ ملاحظه کنید و سپس برای دریافت گواهی، گزینه درخواست جدید را فعال کنید.

در‌صورتی‌که صفحه مربوطه برای شما باز نشد یا هر‌گونه خطای دیگری مشاهده کردید، در سایت روی گزینه استعلام مدارک قضایی کلیک کنید. سپس در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، گزینه گواهی عدم سو پیشینه را انتخاب کنید. در این قسمت باید کد رهگیری و تاریخ ایجاد مدرک را وارد کنید. بعد از این مرحله درخواست خود را ارسال کنید تا گواهی برای شما نمایش داده شود.

مدارک مورد‌نیاز برای اخذ گواهی سوء پیشینه کانادا

در این بخش به بررسی مدارک مورد‌نیاز به‌منظور دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کانادا برای دریافت ویزا می‌پردازیم. شما برای اخذ هر نوع ویزایی باید مدارک را به‌منظور گواهی عدم سوء پیشینه آماده کنید.

  • مدارک هویتی شامل اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • فرم تکمیل شده برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
  • چند قطعه عکس استاندارد متقاضی
  • فیش‌های پرداخت هزینه
  • آدرس دقیق و کد پستی
  • اصل و کپی پاسپورت متقاضی به‌عنوان معرفی‌نامه

پس از ارائه مدارک، هزینه‌ای را نیز باید برای دریافت این گواهی در نظر بگیرید. برای پروسه مهاجرت تحصیلی یا کاری به کانادا، هزینه‌های مختلفی را باید پرداخت کرد.  هزینه ویزای کاری با هزینه ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است. اما هزینه لازم برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا برای هر نوع ویزا یکسان خواهد بود.

مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا

صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای مهاجرت به کانادا پروسه‌ای زمان‌بر است. برای این فرآیند معمولاً 24 الی 72 ساعت زمان لازم است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا را در برنامه‌های مهاجرت خود قرار دهید. البته اگر متقاضی از کشوری خارج از ایران درخواست دهد، این پروسه طولانی‌تر بوده و ممکن است صدور گواهی 1 الی 2 ماه زمان ببرد.

1057

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای مهاجرت به کانادا با آگاهی کامل از قوانین آن

در این مقاله در مورد نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کانادا برای دریافت ویزا صحبت کردیم. همچنین کلیه اقدامات و مراحلی که برای اخذ این گواهی باید طی کنید را به‌طورکامل شرح دادیم. اکنون اگر در پروسه مهاجرت و دریافت ویزای کانادا دچار چالش شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از موسسه ویزا موندیال کمک بگیرید. این موسسه با کارشناسان، متخصصان و مشاورانی که دارد، راهنمای خوبی برای شما در فرآیند مهاجرت خواهد بود.

شما می‌توانید برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا نیز، از مشاوران ویزا موندیال کمک بگیرید. وکلای مهاجرتی و کارشناسان متبحر در همه مراحل از آماده‌سازی مدارک تا دریافت گواهی و ویزا در کنار شما خواهند بود. برای مشاهده همه خدمات ویزا موندیال وارد سایت visamondial.com شوید.

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا