کارگری

طی مراحل بوروکراتیکِ تبدیل وضعیت ایثارگران نفت/ چه خبر از ایثارگرانِ شرکتی مخابرات؟

طی مراحل بوروکراتیکِ تبدیل وضعیت ایثارگران نفت/ چه خبر از ایثارگرانِ شرکتی مخابرات؟

تبدیل وضعیت ایثارگران نفت، در حال طی مراحل اداری است.

به گزارش خبرنگار کا 118، ظاهراً مشمولین بند دال در وزارت نفت، اوضاع بسیار بهتری نسبت به همتایان خود دارند؛ تبدیل وضعیت مشمولان بند دال، جزو الزامات قانون بودجه ۱۴۰۰ بود؛ براساس این بند قانونی، باید تمام ایثارگران شرکتی و قراردادی در همه‌ی نهادهای دولتی و عمومی تا پایان عمرِ قانون بودجه یعنی تا آخر سال قبل، تبدیل وضعیت می‌شدند اما سال قبل به پایان رسید و برخی وزارتخانه ها، این پروسه قانونی را حتی کلید نزدند!

در وزارت نفت، مراحل ابتدایی کار در ماه‌های پایانی سال قبل صورت گرفت اما آنطور که قانون بودجه الزام کرده بود کار تبدیل وضعیت به سرانجام نهایی نرسید؛ حالا اما به نظر می‌رسد مراحل اداری و بوروکراتیک تبدیل وضعیت در حال انجام شدن است. در روزهای ابتدایی مردادماه، وزارت نفت دستور معرفی مشمولین بند دال تبدیل وضعیت ایثارگران جهت انجام مراحل طب صنعتی را با قید فوریت صادر کرد.

طبق نامه مدیر کل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت، مقرر شد جهت تسریع در فرآیند مشمولین بند دال تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت، معرفی آنان جهت اقدامات طب صنعتی منوط به تایید گزینش نباشد و این دو به صورت همزمان و موازی انجام شود.

در این نامه همچنین از شرکت‌ها خواسته شد معرفی مشمولین بند دال با قید فوریت جهت انجام مراحل طب صنعتی به سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صورت پذیرد.

و این در حالیست که در برخی نهادهای دولتی دیگر مانند مخابرات، هنوز مراحل اداری کار از قبیل گزینش و آزمایشات پزشکی مشمولان کلید نخورده است؛ ایثارگران شرکتی مخابرات می‌گویند: طبق قانون باید تا پایان سال قبل همه‌ی ما تبدیل وضعیت و رسمی می‌شدیم؛ این اتفاق در سال ۱۴۰۰ نیفتاد، امروز هم که چهار ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته، هنوز خبری نیست؛ گویا قصدی برای حذف قراردادهای پیمانکاری و قرارداد مستقیم کردن ایثارگران ندارند.

نمایندگان ایثارگران شرکتی مخابرات از مخالفت یکی از سهامداران با روند تبدیل وضعیت و حذف شرکت‌ها خبر می‌دهند؛ و این در حالیست که در هفته‌های گذشته، مادران شهدا در استان‌های مختلف با امضای طوماری خطاب به فرمانده سپاه پاسداران به عنوان سهامدار اصلی، خواستار تسریع در روند تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی مخابرات شده بودند.

حالا ایثارگران مخابراتی می‌گویند: مگر بین وزارتخانه‌ها نباید وحدت رویه برقرار باشد؛ چرا در نفت مراحل اداری کار در حال انجام است و در مخابرات حتی استارت نزده‌اند؟

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا