فرهنگ و هنر

مقام رسانه‌ای نپال: نشست اوآنا در تهران امیدآفرین بود

زرمندرا جا(Dharmendra Jha) مدیرعامل خبرگزرای دولتی نپال(RSS) در حاشیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کا 118خاطرنشان کرد: نشست اوآنا در تهران به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (کا 118) در سطح خوبی برگزار شد و از منظم ترین نشست‌هایی بود که من در آن شرکت کرده بودم.

وی با بیان اینکه اوآنا سکوی بسیار خوبی برای ارتقای همکاری ها بین اعضاست، گفت: نشست اوآنا در تهران امید به آینده را در جامعه رسانه ای کشورهای آسیا و اقیانوسیه تقویت کرد.

این فعال رسانه ای نپال تصریح کرد: اکنون که در دوران گذار از کرونا قرار داریم، کشورهای مختلف تجربیات خوبی را در نشست تهران درباره چگونگی گذار رسانه هایشان از این دوران به اشتراک گذاشتند.

«جا» تصریح کرد: چه در نشست های رسمی و چه در نشست های حاشیه ای، گفت و گوهای خوبی بین اعضا درباره اخبار جعلی، صحت خبر و چگونگی مقابله با چالش های نوظهور مثل رسانه های نوین، فضای مجازی و راه های هویت فرهنگی ملت ها انجام شد.

تغییر تصور قبلی از ایران بعد از سفر 

وی با اشاره به مطالعات خود در حوزه تاریخ تصریح کرد: کشورهای زیادی رفته ام اما این اولین بار بود که در تهران حضور پیدا کردم. از کودکی، درباره تهران و ایران مسائل زیادی شنیده بودم. ایران به لحاظ تاریخی کشوری تمدن ساز است و به همین خاطر دوست داشتم تهران و ایران را ببینم. مردم ایران را بسیار مهربان و دوست داشتی دیدم و تصوری که از ایران داشتم، در اولین دیدار از این کشور زیبا تغییر یافت.

هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) که دوم آبان با حضور مدیران، روسای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای کشورهای عضو در تهران به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (کا 118) آغاز به کار کرده بود، شب گذشته با صدور اعلامیه تهران به کار خود پایان داد.

این اتحادیه در سال ۱۹۶۱ تأسیس و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن می‌باشند. کا 118در این اجلاسیه به مدت سه سال ریاست این اتحادیه را برعهده گرفت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا