فرهنگ و هنر

سرود نور رحمت به زبان اردو در بیرجند تولید شد

“مجید کریمیان” روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: سرود نور رحمت توسط خدام اهل بیت (ع) در موکب فرهنگی هنری آل یاسین و با همکاری “مجید نصری” و استودیو حوزه هنری خراسان جنوبی تولید شده و این موکب در اربعین حسینی امسال در شهر کاظمین طی ۱۵ روز اقدام به ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران کرده است.

وی با بیان اینکه «نور رحمت» برای هدیه به زائران پاکستانی تولید شده است گفت: این سرود توسط گروه «ابناءالاحرار» اجرا شد و “عباس نیّر” پاکستانی نیز به عنوان کارشناس زبان اردو بر تولید این کار نظارت فنی داشته است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: سرود نور رحمت زیر پرچم سیدالشهدا (ع) تولید شده است و برای ارتباط فرهنگی و هنری با زائران پاکستانی در مواکب بین راهی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی گفت: تولید آثار هنری با موضوع انقلاب اسلامی و ائمه اطهار برای ارتباط با همسایگان شرقی ایران در دستور کار حوزه هنری قرار دارد و با توسعه کارها و تولیدات فرهنگی و هنری به زبان کشورهای شرقی همسایه و فعالان جبهه مقاومت می‌توانیم دوستی و مودت را توسعه دهیم.

کریمیان با اشاره به رونمایی و انتشار اثر بین‌المللی «نور رحمت» عنوان کرد: این اثر توسلی بر حضرت رسول (ص) است و مقرر شده همزمان با هفته وحدت در فضای مجازی منتشر شود.

مراسم رونمایی از سرود «نور رحمت» هفته جاری در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از زائران پاکستانی برگزار شد.

هر سال در ایام اربعین ۳۰ تا ۴۰ هزار زائر پاکستانی از مسیر خراسان جنوبی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) عبور می‌کنند.

امسال ایستگاه‌هایی در شهرهای خضری دشت بیاض، قاین، بیرجند، نهبندان و سربیشه برای پذیرایی از زائران پاکستانی که وارد استان می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

این استان با ۱۱ شهرستان به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و با توجه به همجواری با استان سیستان و بلوچستان، مسیر عبور زائران کشورهای همسایه است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا