فرهنگ و هنر

جشنواره «ایران عزیز» چرخ اقتصاد مناطق محروم را می‌چرخاند

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حاشیه بازدید از جشنواره «ایران عزیز» با بیان اینکه برگزاری این جشنواره یک اتفاق بسیار بزرگ و مهم است، اضافه کرد: به ویژه که این جشنواره بعد از چند سال کمرنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری مجموعه‌های دیگر یک جشنواره عظیم در ابعاد ملی برپا کرده که ۳۵۰ غرفه از همه اقوام ایرانی در آن حضور دارند.

وی اجتماع نمایندگانی از اقوام گوناگون کشور را یک اتفاق مبارک و کم‌نظیر دانست و افزود: این جشنواره فرصت خیلی خوبی برای کارآفرینان، مجموعه‌ها و افرادی فراهم می‌کند که در استان‌های گوناگون مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند. این افراد می‌توانند در جشنواره «ایران عزیز» حاضر شوند و هنر خود را عرضه کنند تا مردم پایتخت این هنر را ببینند و محصولات مورد نظرشان را انتخاب کنند. این باعث شکل‌گیری یک ارتباط اقتصادی می‌شود و علاوه بر آن، زمینه آشنایی مردم با اقوام ایرانی را فراهم می‌کند.

ترکمانه با اشاره به همکاری با سازمان فرهنگی هنری در برگزاری جشنواره گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سعی کرد در این کار مشارکت کند و حدود ۵۰ غرفه از کسب و کارهایی هستند که بنیاد در مناطق محروم کشور از آنها حمایت کرده و خدا را شکر الان به حدی رسیده‌اند که می‌توانند در چنین جشنواره‌هایی حاضر شوند و محصولاتشان را عرضه کنند. این غرفه‌ها با استقبال خیلی خوب بازدیدکنندگان روبه‌رو شده است.

جشنواره «ایران عزیز» چرخ اقتصاد مناطق محروم را می‌چرخاند

وی اظهار کرد: اینکه همه اقوام ایرانی دور یک دریاچه گرد هم آمده‌اند و مردم در یک نگاه می‌توانند همه اینها را ببینند، باعث ایجاد همدلی و ارتباط صمیمی بین اقوام و به تبع آن افزایش انسجام و وحدت ملی می‌شود. جشنواره «ایران عزیز» شروع خیلی خوبی در کلان‌شهر تهران بود و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در استان‌های دیگر ایران هم گسترش دهیم. ضمن اینکه می‌توان در برگزاری جشنواره «ایران عزیز» استمرار داشت و در مقاطع مختلف سال، به جنبه‌های دیگر اقوام ایرانی پرداخت.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان عنوان کرد: این جشنواره‌ها هم به اقتصاد مردم کمک می‌کند و چرخ اقتصاد روستاها و مناطق محروم را می‌چرخاند و هم به ویژه در بین جوانان شور و نشاط می‌آفریند.

علاقه‌مندان برای بهره بردن از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از ۲۰ تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی iran.farhangsara.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا