ورزشی

صدرنشینی والیبالیست‌های زیر ۱۶ سال ایران

صدرنشینی والیبالیست‌های زیر ۱۶ سال ایران

به گزارش کا 118 و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 16 سال پسر آسیا از روز شنبه 31 تیر با حضور 12 تیم در تاشکند آغاز شده است و تا روز شنبه هفتم مرداد ادامه خواهد داشت.

تیم ملی والیبال زیر 16 سال پسر ایران که در مرحله مقدماتی با تیم‌های ژاپن، چین و عربستان همگروه است، روز گذشته در نخستین مسابقه موفق به شکست سه بر دو ژاپن شد و از ساعت 16 امروز (یکشنبه یکم تیر) در دومین بازی خود به مصاف چین دیگر تیم قدرتمند این گروه رفت.

شاگردان آرش صادقیانی در این مسابقه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند تا به دومین پیروزی متوالی خود دست یابند و با پنج امتیاز در صدر جدول گروه سوم مسابقات قرار گیرند.

تیم ملی زیر 16 سال ایران این مسابقه را با ترکیب طاها محسنی، مصطفی صداقت، امیرعلی فرج‌پور، محمدرئوف خوشحال، امیررضا مشهدبان، آرمین آسیایی، و مسعود ایمری (لیبرو) آغاز کرد و شروعی خوبی نداشت به گونه‌ای که 13 بر 4 از چین عقب افتاد، اما در ادامه بازیکنان ایران به بازی برگشتند در امتیاز 23 با چین برابر شدند و در نهایت ست نخست را 31 بر 29 به سود خود خاتمه دادند.

ملی‌پوشان زیر 16 سال ایران ست دوم را خوب آغاز کردند و از ابتدای ست برتری خود را نسبت به حریف در عمل نشان دادند به گونه‌ای که در امتیاز 17 بر 12 به سود ایران، سرمربی چین وقت استراحت فنی درخواست کرد. در نهایت این ست نیز 25 بر 17 به سود تیم ایران به پایان رسید تا ملی‌پوشان ایران از نظر ست شماری دو بر صفر از چین پیش بیافتند.

چینی‌ها در ست سوم تلاش مضاعفی برای کسب امتیازها داشتند و در امتیازهای 6 و 17 نیز با ایران برابر شدند اما باز هم تیم ایران کنترل مسابقه را به دست گرفت و با شکست حریف با امتیاز 25 بر 23، سه بر صفر فاتح این دیدار شد تا به سه امتیاز کامل این مسابقه دست یابد.

در دیگر مسابقه گروه ایران تیم ژاپن با شکست سه بر صفر عربستان سعودی چهار امتیازی شد و رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داد تا فردا در دیداری حساس به مصاف چین برود.

تیم ایران نیز ساعت 13:30 دقیقه فردا (دوشنبه دوم مرداد) در سومین و آخرین دیدار  مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مصاف عربستان سعودی می‌رود.

علیرضا استعدادی (سرپرست)، آرش صادقیانی (سرمربی)، وحید صادقی، سهراب بهنژاد، وحید خورشیدی، اصغر نجفی (مربیان) و امیرحسین ضمیری (بدنساز) مانی میراب‌زاده (فیزیوتراپیست)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و حسین وزیری (مشاور فنی) به عنوان کادر فنی تیم ملی زیر 16 سال را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، تیم‌های اول تا سوم مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا 2023 سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی 2024 دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا