کارگری

انتظار کارگران داروگر رشت برای دریافت بخشی از معوقات

انتظار کارگران داروگر رشت برای دریافت بخشی از معوقات

کارگران صنایع بسته بندی داروگر رشت با احتساب شهریور ماه شش ماه حقوق معوقه طلب دارند.

جمعی از کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر رشت در تماس با خبرنگار کا 118 گفتند: باتوجه به اینکه کارگران داروگر رشت با احتساب شهریور ماه شش ماه حقوق معوقه طلب دارند و در تنگنای مالی هستند اما اقدامی از طرف مدیران کارخانه و مسئولان استانی برای حل مشکلات صورت نگرفته، بنا داریم نامه درخواست کمک به نهادهای خیریه و کمیته امداد ارسال کنیم.

یکی از کارگران داروگر رشت گفت: از فروردین حقوق نگرفتیم در حال حاضر حدود دو ماه است تولید در یک قسمت از کارخانه آغاز شده اما چون خبری از پرداخت حقوق نیست، هر ماه تعدادی از همکاران خودخواسته محل کارشان را ترک می‌کنند.

به گفته وی، تأخیر شش ماهه در پرداخت حقوق قانونی کارگران داروگر رشت باعث شده که آنها در شرایط سخت معیشتی قرار بگیرند، به‌طوری‌که حدود ۳۰ کارگری که در کارخانه باقی مانده‌اند در تأمین مایحتاج روزانه خود ناتوانند.

وی افزود: بی‌پولی به اعتبار، منزلت و کرامت کارگران داروگر ضربه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

یکی دیگر از کارگر داروگر رشت نیز در ارتباط با مشکلات معیشتی خود گفت: توان خرید گوشت قرمز و مرغ را نداریم و بی‌پولی چنان به ما فشار آورده که روی رفتن به خانه را نداریم.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که آن‌ها در شرایط کنونی ترجیح می‌دهند در خارج از ساعات کاری، راه دیگری برای تامین معاش خود پیدا کنند.

یکی از کارگران داروگر رشت گفت: می‌دانیم انجام کارهای خدماتی همانند کار در منازل و پیک موتوری و موسسات کرایه خودرو هیچ آینده شغلی ندارد، اما وقتی مزدی داده می‌شود ناچاریم مخارج‌مان را به هر نحو ممکن تامین کنیم.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا