کارگری

مقایسه آماری ۴ خط جدید شبکه متروی تهران

مقایسه آماری ۴ خط جدید شبکه متروی تهران

به گزارش کا 118 به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با نگاهی آمارگونه و مقایسه‌ای به خطوط جدید متروی تهران می‌توان به نکات زیر توجه داشت: 

۱. خط ۹ مترو دارای بیشترین طول، بیشترین ایستگاه و بیشترین اشتراک با سایر خطوط شبکه مترو به لحاظ ایستگاه‌های تبادلی است. خط ۹ دارای ۴۹ کیلومتر طول و ۳۷ ایستگاه خواهد بود که ۱۲ ایستگاه آن با سایر خطوط تقاطع و تبادل مسافر دارد.

۲. خط ۱۱ با ۳۳ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه، کوتاه‌ترین و کم‌ایستگاه‌ترین خط در بین خطوط جدید به شمار می‌آید. 

۳. کمترین ایستگاه تبادلی را خط ۱۰ با سایر خطوط خواهد داشت. تعداد ایستگاه‌های تبادلی این خط به عدد ۶ می‌‌رسد.

۴. خطوط ۹ و ۱۱ به لحاظ شروع و یا خاتمه خط، ‌در محدوده بوستان جنگلی چیتگر به یکدیگر می‌رسند.

۵. شروع عملیات حفاری خط ۱۰ به عنوان نخستین خط از خطوط جدید شبکه مترو،‌ با یک دستگاه حفار مکانیزه از کارگاه دریاچه شهدای خلیج فارس آغاز شده است و در ادامه، فاز نخست این خط با فعالیت ۳ دستگاه حفار مکانیزه پیش خواهد رفت.

۶. خطوط ۹ و ۱۱ با یکدیگر یک رینگ حمل‌ونقلی را تشکیل می‌دهند.

۷. خط ۸ به تنهایی قادر است بخش قابل توجهی از مسافران مترو در مرکز تهران را پوشش دهد.

۸. طبق برنامه زمان‌بندی،‌ قرار است خطوط چهارگانه جدید در ۳ فاز زمانی ساخته و تکمیل شوند.

۹. خطوط ۸، ۹ و ۱۱ مناطق وسیعی از پهنه جنوب شرق و جنوب غرب پایتخت را به لحاظ برخورداری از شبکه مترو، پوشش می‌دهند.

۱۰. چهار خط جدید شبکه متروی تهران، در مناطق ذیل‌الذکر ایستگاه خواهند داشت:

خط ۸: مناطق ۲، ۶،‌ ۷،‌ ۱۵، ۱۶، ۱۹ و البته در مرز مناطق ۱۷ با ۱۸، ۹ با ۱۰، ۴ با ۷، ۲ با ۶،‌ ۳ با ۷، ۴ با ۸

• خط ۹: مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۸، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۲۰ و ۲۲ و البته در مرز مناطق ۲ با ۵، ۴ با ۸، ۱۳ با ۱۴، ۱۴ با ۱۵

• خط ۱۰: مناطق ۲، ۳، ۴، ۵ و البته در مرز مناطق ۱ با ۳،‌ ۳ با ۴، ۲ با ۳ (بیشترین ایستگاه‌های خط ۱۰ در منطقه ۲۲ است)

• خط ۱۱: مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ و البته در مرز مناطق ۱۶ با ۱۹، ۱۸ با ۲۱،‌ ۱۷ با ۱۹ 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا