فرهنگ و هنر

دشمنان، باور و سبک زندگی جوانان را با استفاده از غول رسانه‌ای نشانه گرفته‌اند

کا 118/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: دشمنان، باور و سبک زندگی جوانان را با استفاده از غول رسانه‌ای نشانه گرفته‌اند.

محمدرضا جعفری روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از ۲۶ دانشجوی شاهد و ایثارگر این دانشگاه که امروز در محل دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران هشت‌ساله دفاع مقدس یکی از مهمترین مقاطع تاریخی و مهم ایران از منظر ارزش‌های الهی و انسانی است که برای نگهداشت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده باید این فرهنگ در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ابزارهای نگهداشت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس شامل چند تا ابزار است یکی سیاست‌های آموزشی و پژوهشی که این سیاست شامل ارائه دورس تخصصی دفاع مقدس در سطوح مختلف، آموزشی و تربیت پژوهشگر و همچنین ایجاد مراکز مطالعاتی تخصصی دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ابزارها تولید محصولات نمادین شامل؛ طراحی یادمان‌ها و تمثال‌ها هست که امروز پرده‌برداری از تمثال شش شهید دانشجو دانشگاه علمی کاربردی انجام خواهد داشت.

جعفری اضافه کرد: یکی دیگر از ابزارها تولید محصولات شنیداری، دیداری و ارتباطی بوده که شامل؛ برنامه‌های تلویزیون، رادیویی و سینما است.

وی بیان کرد: تولید محصولات نوشتاری شامل؛ کتب داستانی، مجلات و علمی پژوهشی، تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس و در دسترس گذاشتن اسناد دفاع مقدس و همچنین تولید مناسک مذهب شامل برگزاری یادواره‌ها و بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان ادامه داد: دفاع مقدس ظرفیت و دستاوردهای فرهنگی اجتماعی بسیاری داشت که امروزه یکی از کارکردهای جهاد تبیین، معرفی این موارد است.

جعفری عنوان کرد: در زمان دفاع مقدس، وحدت بی‌نظیر بین همه اقشار مردم، پیوستگی، همکاری، تعاون و برادری میان ملت، تولد تفکر بسیجی و بالندگی آن، روحیه جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی، نزدیک ساختن و در کنار هم قرار گرفتن جریان‌ها و احزاب سیاسی و علاقه به کشور مایه وحدت عظیم مردم بود که این مؤلفه‌ها باید امروز تبیین شود.

وی با اشاره به راهکارهای ترویج باور و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، گفت: ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی از طریق ایجاد کتابخانه‌های تخصصی و بانک اطلاعاتی، پرداختن مراکز آموزش عالی و همکاری فعال با نهادهای ارزشی اعم از سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و دیگر نهادهای مروج تفکر انقلابی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارها برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی با محوریت انقلاب و دفاع مقدس است.

جعفری خاطرنشان کرد: امروز که جنگ فیزیکی و درگیری نظامی تغییر یافته و نوع تهاجم و نحوه مبارزه تغییر کرده و دشمنان تلاش می‌کنند با تسخیر اذهان جوانان و تصاحب افکار، عقاید آن‌ها را تحریف کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان، باور و سبک زندگی جوانان را با استفاده از غول رسانه‌ای نشانه گرفته‌اند و مقابله با این تهاجم، با جهاد تبیین و ارتقای سواد رسانه‌ای میسر می‌شود که دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی دارد در این خصوص مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت را صادر کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا