فرهنگ و هنر

قسمت پنجم «غیر رسمی» جمعه پخش می‌شود/ مستندی از وجوه کمتر شناخته شده رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار سینمایی کا 118، اکران خصوصی مستند غیررسمی دیدار پنج شنبه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با گروه های جهادی و تصاویر منتشر نشده از حضور ایشان در زلزله بم شامگاه یکشنبه ۲۲ آبان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب با حضور علی صدری‌نیا کارگردان اثر و ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و رییس حوزه دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب برگزار شد.

صدری‌نیا در این برنامه طی پخش مستند غیررسمی دیدار پنج شنبه‌ای با رهبر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این اثر شهریورماه آماده شد که سیزدهم این ماه رونمایی آن در جمع فعالان جهادی در شهر فردوس انجام شد. در ماه‌های اخیر مسیر اکران‌های میدانی و استانی طی شد و قرار است این هفته به پخش تلویزیونی برسد. ما یک مسیری را برای غیررسمی‌ها طی کردیم که شاید گفتن آن خالی از لطف نباشد؛ ما می‌توانستیم برای روایت این جلسات صرفا به روایات درون جلسات اکتفا کنیم و فقط جلسات پنجشنبه‌ای را روایت کنیم.

کارگردان مستند غیررسمی افزود: تصمیمی که شاید از ابتدای کار گرفتیم این بود که به بهانه خود روایت این جلسات حالا چه بعضی از قسمت‌های ما که چند جلسه‌ای موضوعی را روایت می‌کنیم، چه آن جلساتی که تک جلسه‌ای روایت می‌کنیم، احساس می‌کردیم که می‌شود حرف‌های بزرگ‌تر و روایت‌های بیشتری را ارائه داد؛ یعنی زاویه راویان دفاع مقدس با آقا بود ولی در غیر رسمی دو که شاید شروع یک مسیر و جریان در غیررسمی‌ها به صورت رسمی بود، روایت آن جلسه‌ای که مجموعه همه دیدارهای پنجشنبه‌ای بود، در آن جلسه درباره ارتباط حضرت آقا با فعالان حوزه‌های مختلف صحبت می‌کردیم. 

«مجموعه مستند «غیر رسمی»، این مجموعه جمعه ۲۷ آبان‌ماه ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما، جمعه ۲۷ آبان‌ماه ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما، شنبه ۲۸ آبان ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما و یکشنبه ۲۹ آبان ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد»

قسمت پنجم «غیر رسمی» جمعه پخش می‌شود/ مستندی از وجوه کمتر شناخته شده رهبر انقلاب

صدری نیا تصریح کرد: شاید این سوالی که خیلی مطرح بود و ندانستن خیلی از جلساتی که حضرت آقا دارد – که جلسات پنجشنبه تنها بخشی از آنها بود – نوع ارتباط آقا با فعالان حوزه‌های مختلف خیلی محل بحث قرار گرفت. در قسمت بعدی که غیر رسمی سه دیدار علمی بود، سراغ نوع پیگیری‌های آقا، ارتباط ایشان با نخبگان، استمرار این ارتباط در سال‌های مختلف و … رفتیم. در قسمت چهارم که دیدار طنز پردازها بود سعی کردیم به نوعی درباره وجوهی از نگاه‌های فرهنگی حضرت آقا و تفاوتش با بعضی از دیدگاه‌ها و سلیقه‌های فرهنگی دیگر صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در غیر رسمی پنجم سراغ وجه تازه‌ای رفتیم و باز می‌توانستیم به روایت خود آن جلسه‌ای که افراد علاقه‌مند به خدمت رسانی به مناطق محروم هستند بپردازیم، ولی به ذهنمان رسید که شاید آن حرفی که باید زد و بحثی که شاید درباره آن صحبت شده، روحیه خود آقا است و روحیه‌ای ایشان پیش از انقلاب داشته‌اند و دارند و در حوادث مختلف حتی بعد از رهبری دنبال کرده‌اند.

صدری‌نیا تصریح کرد: خیلی از جاها اگر بررسی شود مشخص می‌شود که ایشان در مواردی به صورت مستقیم ورود کرده‌اند. شاید اگر بررسی شود دوره‌هایی که مسئولان کم‌کاری کرده‌اند و ایشان خودشان در جایگاه رهبر ورود کرده‌اند. مثلاً در زلزله بم که ۲۰ سال پیش اتفاق افتاده، خیلی از ما یادمان رفته و خیلی از بخش‌های جامعه ندیده‌اند، آقا در بخش‌های مختلف به آنجا می‌روند و بازدید می‌کنند. مثلاً گاهی افرادی کنار ماشینی می‌آیند و از مشکلاتشان می‌گویند ولی نمی‌دانند که آقا آنجا هستند و فکر می‌کنند برای فرماندار بم روایت می‌کنند و چند جا که افراد متوجه حضور ایشان می‌شوند، آقا می‌گویند که به دیگران اعلام نکنند که ایشان را دیده‌اند. همچنین در برخی از دیدارهایشان با مسئولان بم از مشکلاتی که دیده‌اند با آنها در میان می‌گذارند و به صورت جدی پیگیری می‌کنند. همچنین بخش دیگری که در این مستند به آن پرداخته شده، این نوع ارتباط و نگاه ایشان با گروه‌های جهادی است.

در بخش دیگری از این برنامه عطارزاده به ارایه گزارشی از مستندهایی که درباره فعالیت‌های رهبر معظم انقلاب توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب ساخته شده، پرداخت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا