فرهنگ و هنر

زائران اربعین تقویت کننده جبهه حق اند/ ندای “لبیک یا حسین” در مصلای گرگان

کا 118/گلستان امام جمعه گرگان‌ با اشاره به اینکه زیارت اربعین میعادگاه بزرگ تجدید بیعت برای مقابله با یزیدیان زمان است، گفت: زائران اربعین حسینی تقویت کننده جبهه حق هستند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز ۱۱ شهریورماه در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه شهرستان گرگان با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم‌ معنویت حاصل شده در ماه محرم و دستاوردهای آن را در ماه صفر و البته تمام سال حفظ کنیم.

وی به سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: مظلومیت این سه ساله و دردانه اباعبدالله الحسین علیه السلام باعث شد تا تاریخ به احترام، قداست و البته حقانیت او تعظیم کرده و ظالمان را در آن عصر و ظالمان و کودک کشان عصر امروز را رسوا کند.

خطیب جمعه گرگان با تاکید بر اینکه توطئه بززگ‌دشمن این است که امام‌حسین علیه السلام را از مردم‌ما بگیرد، خاطرنشان کرد: مادامی که این نهضت و ملت در مسیر و مرام حسینی حرکت می کند تردید نکنید که دشمنان ما زبون و خوار خواهند شد.

نورمفیدی با بیان اینکه در آستانه سفر زیارتی اربعین حسینی هستیم که عاشقان سبط نبی مکرم اسلام (ص) خود را از سرتاسر عالم به بین الحرمین می رسانند، گفت: زائران اربعین بدانند که حضور حماسی آنها در این مراسم بزرگ تقویت کننده جبهه حق خواهد بود.

وی حادثه خونین ۱۷ شهریور را حاصل مقابله مردم و نخبگان در برابر پروژه تطهیر رژیم پهلوی دانست و تاکید کرد: درست زمانی که بسیاری از مبارزین خسته و دل شکسته بودند این حادثه باز دیگر شعله انقلاب و آزادی خواهی را مجددا برافروخت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره رئیسعلی  دلواری، اضافه کرد: این جوان ۳۰ و اندی ساله آمد و در دوران سیاه اشغال و استبداد انگلیسی ها در برابر آنها ایستاد و جبهه استبداد را به ستوه آورد که او نمونه ای از رشادت بزرگان و دلیرمردان اقوام‌مختلف ایرانی در برابر مستکبران بود.

نورمفیدی با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در عراق نیز تصریح کرد: خطاب به جوانان و نخبگان عراقی و البته علمای این کشور توصیه می‌کنیم از سرنوشت سایر کشورها که اختلاف و دوگانگی آنها را به زانو درآورده درس گرفته و با وحدت و یکپارچگی کشور خود را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهند.

وی بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی میان مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: مردم باید قدردان‌ زحمات و تلاشهای دولت و نظام اسلامی بوده و دولت نیز در رفع مشکلات معیشتی مردم همچون این ماههای اخیر تلاش و مجاهدت کند. 

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا