ورزشی

ماجرای توقف بازی کادیز و بارسلونا: طرفدار کادیز زنده ماند

ماجرای توقف بازی کادیز و بارسلونا: طرفدار کادیز زنده ماند

دیدار بین کادیز و بارسلونا به دلیل حمله قلبی برای یک تماشاگر روی سکوها متوقف شد.

به گزارش کا 118، بازی بین تیم‌‌های کادیز و بارسلونا در ورزشگاه نووو میراندیلا در دقیقه 38 نیمه دوم به دلیل اورژانس پزشکی در سکوها متوقف شد.

فوریت‌های پزشکی باید به تماشاچی در یکی از جایگاه‌ها کمک می‌کرد که مشکوک به یک حادثه قلبی بود.

کارلوس دل سرو گرانده، داور مسابقه، از وقوع حادثه در سکوی جنوبی ورزشگاه مطلع شد و در حالی که پزشکان برای احیای تماشاگر تلاش می‌کردند، بازی را متوقف کرد.

4

ژرمیا لدسما، دروازه بان کادیز، حتی در حال جمع آوری یک دفیبریلاتور از انتهای ورزشگاه دیده شد تا اطمینان حاصل شود که در سریع ترین زمان ممکن به تماشاچیان نیازمند می‌رسد.

50 دقیقه توقف 

پیروزی 4-0 بارسلونا به همین دلیل برای بیش از 50 دقیقه متوقف شد.

بازی در حالی متوقف شد که یک هوادار پس از سکته قلبی تحت درمان قرار گرفت و لدسما دروازه بان کادیز و خوزه ماری بازیکن نیمکت نشین به دریافت تجهیزات پزشکی به جایگاه‌ها کمک کردند.

هوادار کادیز زنده ماند

توسط رئیس باشگاه کادیز تأیید شد که این هوادار دوباره احیا شده و در راه بیمارستان است. مانوئل ویزکاینو گفت: «هوادار نبض خود را بازیابی کرده و او را با آمبولانس بردند. او دوباره زنده می‌شد و دوباره بیهوش می‌شد اما در نهایت توانستند وضعیت او را تثبیت کنند. به نظر می‌رسد که بازی از سر گرفته شود.»

بازی برای 10 دقیقه پایانی از سر گرفته شد و بارسا با گل‌های فرنکی دی یونگ و روبرت لواندوفسکی 2-0 پیش بود.

آنسو فاتی و عثمان دمبله پس از شروع مجدد بازی گلزنی کردند تا پنجمین برد متوالی بارسا در تمامی رقابت‌ها را تکمیل کنند.

 سرجیو گونزالس، سرمربی کادیز، گفت: “بدیهی است که همه ما تحت تاثیر اتفاقاتی هستیم که رخ داده است. امیدوارم در پایان فقط یک ترس باشد. فوتبال برای این است که مردم از آن لذت ببرند. داشتن طرفدارانی که داریم، یک افتخار است، نمونه‌ای از انسانیت در جریان اتفاقاتی که رخ داد وجود داشت – مانند هواداران بارسلونا.

2

بیانیه کادیز پس از ایست قلبی هوادار

باشگاه کادیز تایید کرد که هواداری که در جریان شکست روز شنبه مقابل بارسلونا دچار ایست قلبی شده بود در بیمارستان رو به بهبودی است.

در بیانیه کادیز آمده است: “در دقیقه 81 بازی با بارسلونا به دلیل هشدار سلامتی در سکوها بازی متوقف شد. پروتکل ایجاد شده با خدمات پزشکی به سرعت عملیاتی شد و به مردی که دچار ایست قلبی شده بود، کمک کرد. یک دستگاه دفیبریلاتور به سکوها فرستاده شد تا اقدام به احیای هوادار کنند. در همان زمان، بارسلونا دفیبریلاتور دوم را در صورت لزوم ارائه داد. این دفیبریلاتور توسط خود بازیکنان به جایگاه‌ها برده شد. تلاش برای احیا موفقیت آمیز بود و این هوادار به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان Puerta del Mar منتقل شد و همچنان در بیمارستان بستری است.

علاوه بر این، یکی از اپراتورهای دوربین در همان لحظه بیهوش شد. او همچنین بدون عواقب مهم به سرعت توسط کادر پزشکی ورزشگاه تحت مداوا قرار گرفت. کادیز از رفتار مثال زدنی هواداران در این شرایط و همچنین اعضای تیم‌های پزشکی و امنیتی بابت اقدام سریعشان تشکر می‌کند تا این حادثه پایان خوشی داشته باشد.”

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا