ورزشی

رئال مادرید – بارسلونا: دوئل جذاب نیمه شب

رئال مادرید - بارسلونا: دوئل جذاب نیمه شب

به گزارش کا 118، بازی‌های پیش فصل بزرگان فوتبال اروپا شاهد نبردی کلاسیک بین دو غول فوتبال اسپانیا یعنی رئال مادرید و بارسلوناست. این مسابقه در امریکا و ساعت 00:30 بامداد یکشنبه در ورزشگاه AT&T در تگزاس برگزار می‌شود، ورزشگاهی که خانه تیم فوتبال امریکایی دالاس کابویز به حساب می‌آید.

هر دو تیم چهره‌های جدیدی را به تیم خود اضافه کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که ترکیب و سیستم بازی تیم رئال مادرید این فصل خیلی متفاوت‌تر از فصل قبل باشد.

کارلو آنچلوتی بعد از جدایی کریم بنزما مهاجمی در حد و اندازه او در تیمش ندارد و با وجود اضافه شدن خوسلو و براهیم دیاز همچنان فقدان یک ستاره گلزن را در تیمش حس می‌کند. این مربی ایتالیایی اما برای حل این مشکل تدابیر لازم را در نظر گرفته و رو به تغییر سیستم آورده است.

سیستم 2-4-4 دایموند یا لوزی روشی است که کارلتو برای تیمش انتخاب کرده و با وجود مشکلاتی که تیمش در هماهنگی با این سیستم داشته رئال موفق شده در دو بازی دوستانه اخیر خود مقابل تیم‌های میلان و منچستریونایتد به پیروزی برسد و عملکرد خوبی نیز ارائه داده است.

حضور جود بلینگام به عنوان خرید جدید رئال در پشت خط میانی، میزان خلاقیت خط هافبک و درصد گلزنی این خط را بیشتر کرده و به همین دلیل تا حدودی نبود کریم در خط حمله جبران شده است.

بارسلونا در سوی دیگر با اضافه کردن بازیکنانی چون ایلکای گوندوغان و اوریل رومئو سعی کرده جدایی ستاره‌ای مثل سرخیو بوسکتس در خط میانی را جبران کند.

ژاوی تصمیم گرفته که ترکیب تیم قهرمان فصل گذشته خود را زیاد تغییر ندهد و با اتکا به همان بازیکنان در فصل جدید به دنبال کسب جام در اروپا باشد.

تور پیش فصل بارسلونا تحت تأثیر یک اتفاق عجیب و یک ویروس ناشناخته که باعث بیماری بخش عمده‌ای از بازیکنان این تیم شد قرار گرفت.

این اتفاق باعث شد بازی اول آنها مقابل یوونتوس لغو شود و در بازی دوم هم مقابل آرسنال با نتیجه 5-3 شکست بخورند، دیداری که ژاوی در آن به 23 بازیکن تیمش بازی داد.

این بازی البته چندان شبیه بازی دوستانه نبود و آنقدر برخوردهای خشن بین بازیکنان زیاد بود که در پایان بازی ژاوی به سمت میکل آرتتا، سرمربی اسپانیایی آرسنال رفت و از او بابت جدی گرفتن بیش از حد بازی از سوی توپچی‌ها گله کرد!

آلخاندرو بالده و ژول کنده که دو بازیکن مصدوم بارسا بودند هر دو در بازی با آرسنال دقایقی بازی کردند و به نظر می‌رسد برای بازی امشب مقابل رئال مشکلی نداشته باشند. اینیگو مارتینس دیگر خرید جدید بارسا اما به دلیل مصدومیت ممکن است این بازی را از دست بدهد و تنها غایب بارسا باشد.

کارلو آنچلوتی احتمالاً از سیستم چرخشی در ترکیب تیمش استفاده می‌کند و به همین دلیل بازیکنانی مثل ادر میلیتائو، تونی کروس، فدریکو والورده، فرلان مندی و خوسلو ممکن است در ترکیب اصلی در نبرد ال‌کلاسیکوی تابستانی قرار گیرند.

آردا گولر خرید جوان رئال نیز به دنبال انجام اولین بازی خود برای سفیدها است چون در دو بازی قبلی تور پیش فصل رئال به دلیل مصدومیت نتوانست به میدان برود.

نبرد ال‌کلاسیکو همیشه برای دو تیم رئال و بارسا و هواداران آنها حساس و حیثیتی است و آنها اصلاً دوست ندارند طعم شکست مقابل رقیب و دشمن قدیمی خود را حتی در بازی دوستانه بچشند.

به همین دلیل انتظار می‌رود این بازی نیز از سوی بازیکنان دو تیم بسیار جدی گرفته شود و صحنه‌های جذابی در آن رقم بخورد. رئال در تور پیش فصل از بارسا جلوتر است و طبق برنامه پیش رفته و به همین دلیل به نظر می‌رسد اوضاع بهتری نسبت به تیم قهرمان فصل گذشته لالیگا دارد.

آمار

ال‌کلاسیکو 41 مرتبه به صورت غیررسمی برگزار شده که 23 مرتبه با برتری بارسلونا خاتمه یافته است. فقط 6 بازی را رئال‌مادرید برده و 12 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

در 295 ال‌کلاسیکوی رسمی و دوستانه، 123 برد برای بارسلونا بوده و رئال‌مادرید 108 بازی را با برد پشت سر گذاشته است. 64 بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

 یک سال و 6 روز قبل هم در نِوادای امریکا این دو تیم به صورت دوستانه بازی کردند که بارسلونا با تنها گل رافینیا موفق شد رئال را شکست دهد.

بارسلونا فصل گذشته از نظر دفاعی عالی کار کرد و در 38 بازی فقط 20 گل وارد دروازه این تیم شد.

اولین ال‌کلاسیکو 121 سال قبل در ماه مه سال 1902 برگزار شد که در آن دیدار بارسلونا با نتیجه 3-1 به برتری رسید.

در 11 ال‌کلاسیکوی آخر یک تیم پیروز شده است. 7 بازی را رئال‌مادرید با برد سپری کرده و 4 مرتبه بارسلونا پیروز شده که 3تای آنها فصل گذشته بود. آخرین بازی که مساوی شد دسامبر 2019 در لالیگا بود که با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا