ورزشی

ستاره هالیوودی در جدال هیجان انگیز با لیورپول

صحنه مهیای تاریخ‌سازی استون ویلا بود و سوپراستار هالیوود و هوادار مشهور این تیم، تام هنکس قبل از بازی با لیورپول کنار زمین رژه می‌رفت. هنکس که لباس آبی و ارغوانی به تن کرده بود، گفت اونای امری و بازیکنانش در آستانه یک پایان شگفت‌انگیز هستند و در طول بازی هم هنکس همه گونه احساسات را تجربه کرد، از نفرت و عصبانیت تا شادی و امید، در نهایت هم به آنچه می‌خواستند، رسیدند.

تیم امری راه آرام و مطمئنی را برای قرارگرفتن در میان چهار تیم بالای جدول طی نکرد اما این تساوی 3 بر 3 آنها را به یک قدمی سهمیه لیگ قهرمانان رسانده است، ستاره بازی هم جان دوران بود که با گل‌های دقایق 85 و 88 یک امتیاز برای ویلا به دست آورد.

آنچه شبیه باختی ویرانگر به نظر می‌رسید در پایان مانند یک پیروزی غرورآفرین جشن گرفته شد. امری میکروفون را گرفت و فریاد «ویلا را بالا ببرید» کشید همان پیامی که هنکس قبل از بازی داده بود. او همچنین گفت: «هنوز کار ما تمام نشده و بازی آخر با کریستال پالاس مانده برای اینکه بتوانیم فصل بعد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنیم.»

این دستاورد بزرگی برای امری است که در حدود این 20 ماه بعد از جانشینی استیون جرارد روی نیمکت تیم، سبک و حال و هوای تیم را تغییر داده. او ابتدا تیم بی‌روحیه و ناتوان ویلا را سامان داد و به لیگ کنفرانس اروپا برد که هفته قبل در نیمه نهایی‌اش به المپیاکوس باختند. شاید خیلی هواداران با صعود به لیگ اروپا از عملکرد این مربی رضایت داشتند اما ویلا ششمین تیمی است که با امری به لیگ قهرمانان می‌رود، او بهترین نرخ پیروزی را در تاریخ مربی‌های استون ویلا کسب کرده و در این مدت از نظر میزان کسب امتیاز بعد از منچسترسیتی، آرسنال و لیورپول قرار گرفته است.

انتصاب امری نشان از اهداف بلند باشگاه داشت اما شاید خوشبین‌ترین اعضای هیأت مدیره هم تصور سهمیه لیگ قهرمانان را نمی‌کرد. آنها بعد از شکست بدی که مقابل نماینده یونان خوردند، تسلیم‌ناپذیری‌شان را برابر لیورپول به رخ کشیدند و حتی در 9 دقیقه وقت‌های تلف شده شانس پیروزی هم داشتند که به تمام بحث‌ها درباره چهارمی پایان می‌داد.

پیشرفت ویلا با امری مایه امید است برای تیم‌هایی که فکر می‌کنند رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان دست نیافتنی است، فصل قبل نیوکاسل بعد از 20 سال به لیگ قهرمانان رفت و حالا ویلا با تجربه این رقابت‌ها برای نخستین بار فاصله زیادی ندارد. هنکس شاید ستاره‌ای جهانی باشد اما او هم اعتراف می‌کند ستاره این شو، مربی اسپانیایی است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا