اقتصاد

جمهوری اسلامی ایران مالک تمام اراضی جزیره ابوموسی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی کا 118، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری امروز با بیان اینکه  ۴۵هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای پروژه نهضت ملی مسکن تامین شده، اظهار داشت: شهرک‌سازی را در برای اولین بار اجرایی کردیم و قرار بر این شده که ساخت شهرک‌ها در خارج از حریم و محدوده‌های شهری باشد و تا به امروز ۶۰ نقطه برای احداث ۶۰ شهرک شناسایی شده‌است. 

وی ادامه داد: در استان تهران ۵ شهرک ساخته خواهد شد که جانمایی دو شهرک اعتمادیه در پرند و در ملارد نهایی شده‌است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره آماده سازی آرای بری ساخت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: آماده سازی اراضی ۱۵۰۰ پروژه شروع شده است که است اراضی که الحاق و ساخت آنها شروع شده است.

مالکی بابیان اینکه در پروژه نهضت ملی مسکن مردم می توانند بیشترین مداخله را در ساخت و اجرا داشته باشند، اظهار داشت: در این پروژه مردم به سلیقه خود می‌توانند خانه‌سازی کنند و این امکان در نهضت ملی مسکن دیده شده است که با مردم روش‌های مختلف در پروژه های مسکن دخالت داشته باشند . 

وی با تاکید بر موضوع تامین مسکن کارگران گفت: تامین مسکن برای همه اقشار را دنبال می کنیم اما به صورت ویژه مسکن کارگری را در حال پیگیری هستیم و تا کنون برای ١۴٠ هزار خانوار کارگری تامین زمین اتفاق افتاده‌است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره آخرین اقدامات برای تامین زمین در جزیره بوموسی تاکید کرد:  دولت جمهوری اسلامی مالکیت اراضی جزیره بوموسی را دارد و مانند هر منطقه دیگر اراضی این منطقه را در اختیار مردمی که در بوموسی زندگی می کنند، می‌گذراند.

وی در پاسخ به سوال کا 118 مبنی بر اینکه چه میزان زمین در جزیره بوموسی برای واگذاری به مردم وجود دارد، گفت : ١٢۵٨ هکتار زمین در بوموسی داریم  و دو پروژه فعال مسکن سازی در این منطقه در حال اجرا است که سازمان ملی زمین و مسکن در حال ساخت ١١٠ مسکن در جزیره بوموسی است.

مالکی همچنین درباره آخرین وضعیت تخصیص زمین برای طرح جوانی و جمعیت اظهار داشت: تا کنون به ٧٠ هزار خانواده زمین طرح جوانی در  قطعات ٢٠٠ متری  ارایه شده است، برای اجرای این قانون اشتیاق داریم اما در برخی از شهرستان‌ها با کمبود نیروی انسانی برای این حجم از انعقاد قراردادهای واگذاری زمین مواجه هستیم، برای مثال در شهر بم یک نفر در بخش واگذاری زمین مشغول به کار است در حالی که انعقاد قرارداد بعضا به ١٠۴۵ فقره هم می‌رسد.

وی با اشاره به مولدسازی اراضی دولتی برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن گفت: از منابع و اراضی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن تا کنون ۶۱ هزار میلیارد تومان شناسایی شده که ۳۴ هزار میلیارد تومان آن محقق شده و ۲۷ هزار میلیارد تومان در دست اقدام و فروش است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا