فرهنگ و هنر

همایش «لرستان‌شناسی» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

کا 118/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: همایش «لرستان‌شناسی» با مشارکت دانشگاه و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی سال‌ جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

علی نظری، امروز در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و این اداره‌کل، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف و متنوع استان در بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باید بیش از پیش در راستای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی ایران قرار گیرند.

نظری اضافه کرد: دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلفی از جمله مرکز لرستان‌شناسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی است که اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باید بر مبنای همکاری‌های کاربردی، علمی و مسئله‌محور از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

در ادامه عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، توضیحاتی درباره ظرفیت‌های منحصر به‌فرد استان به‌ویژه تاریخ معماری اسلامی ـ ایرانی این استان ارائه کرد.

وی افزود: از آنجا که دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌های علمی متعددی است ما خواهان این هستیم که همایش علمی معتبری به نام همایش لرستان‌شناسی با مشارکت دانشگاه لرستان و اداره‌کل میراث فرهنگی استان، در آینده نزدیک برگزار شود.

همچنین علی نوری، رئیس مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه نیز گزارشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مرکز ارائه و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های گروه باستانشناسی و سایر گروه‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی را تشریح کرد.

در ادامه حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان نیز در این نشست توضیحاتی در رابطه با قابلیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های مختلف زیرنظر معاونت پژوهشی و فناوری این دانشگاه در زمینه برگزاری همایش‌های معتبر علمی، پژوهشی، بیان کرد.

در این نشست، دو طرف توافق کردند که مقدمات اجرایی و علمی برگزاری همایش «لرستان‌شناسی»، تعریف، تهیه و اجرا شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا