سبک زندگی

تست کرونا در خانه؛ چگونگی، قیمت و مزایا

بهتر است در خانه تست کرونا بدهیم تا با افراد کمتری برخورد داشته باشیم؛ زیرا ممکن است به دلیل تجمع افراد در آزمایشگاه موجب انتقال ویروس کرونا به آنها شویم یا از آنها کرونا بگیریم. در اینجا با مواردی که نیاز است درباره‌ی تست کرونا در خانه بدانید مانند هزینه، چگونگی انجام تست و مزایای آن آشنا می‌شویم.

۱. تست کرونا در خانه چقدر هزینه دارد و آیا شامل بیمه می‌شود؟

هزینه انجام تست کرونا در خانه، بستگی به نوع آزمایش و دولتی یا خصوصی بودن آزمایشگاه دارد. هزینه‌ی آزمایش پی‌سی‌آر (انتهای بینی و حلق) در بیمارستان‌های دولتی برای حدود ۲۳۰ هزار تومان و آزمایشگاه‌های خصوصی ۵۸۷ هزار تومان است. هزینه‌ی این آزمایش اگر در خانه انجام شود حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. متاسفانه آزمایش‌ در خانه جزو دسته‌ی خدمات مراقبتی در منزل به حساب می‌آید و جز در موارد خاص، شامل بیمه نمی‌شود. تنها بیمارانی که در بیمارستان‌ها ویزیت می‌شوند می‌توانند از بیمه‌ی خود برای آزمایش و روند درمان استفاده کنند. آزمایش دیگر که می‌توانید برای تشخیص کرونا انجام دهید آنتی بادی است قیمتی حدود 80 تا 130هزار تومانی دارد از قوانین بیمه‌ی ذکر شده در بالا، تبعیت می‌کند.

۲. چگونه در خانه تست کرونا صورت می‌گیرد؟

با استفاده از بزاق دهان یا بینی (مخاط) سواب خود، آزمایش کرونا را در خانه انجام می‌دهید. این نوع آزمایش‌ها را آزمایش های واکنش زنجیره ای پلیمرا می‌نامند. بدان معنی است که به دنبال حضور کد ژنتیکی ویروس در مقابل حضور آنتی بادی ها یا پاسخ ایمنی به یک بیماری وجود آن در بدن اثبات می‌شود. این آزمایش‌های تشخیصی همگی آزمایش‌های مولکولی هستند. آزمایش‌های سرولوژیک به دنبال آنتی بادی های خون انجام می‌شود.

در این‌باره بخوانید:

انزوای اجتماعی، فشار خون را بالا می‌برد

این داروها را بدون تجویز پزشک نخورید

۳. چرا کسی باید آزمایش در خانه را انتخاب کند؟

آزمایش در خانه مزایایی دارد که شاید شما را برای انجام این آزمایش در خانه تشویق کند. انتظار کمتر، تنظیم وقت و ممانعت از انتقال ویروس به خود یا به دیگران.

منبع: د هلثی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا