ورزشی

لیگ از چهارشنبه آغاز می شود؟

لیگ از چهارشنبه آغاز می شود؟

به گزارش کا 118، هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران قرار بود پنج‌شنبه و جمعه این هفته با برگزاری هشت دیدار برگزار شود اما تعطیلی‌ ناخواسته به دلیل گرمای هوا و هم‌چنین آماده نبودن ورزشگاه‌ها برای ورود زنان باعث شد تا سازمان لیگ تصمیم به تعویق شروع لیگ بگیرد.

در همین رابطه یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال به ایسنا اطلاع داد که نامه‌ای از سوی فیفا به دست فدراسیون فوتبال ایران رسیده که در آن نامه الزاماتی نظیر حضور تماشاگران زن در بازی‌های لیگ قید شده است. بر همین اساس با وجود این که با همکاری نهادهای ذی‌صلاح، مجوزهای لازم برای حضور زنان جهت تماشای مسابقات لیگ اخذ شده، اما آماده نبودن ورزشگاه‌ها برای میزبانی از زنان باعث شد فدراسیون فوتبال تصمیم به تعویق مسابقات بگیرد.

این مقام آگاه هم‌چنین به ایسنا گفت که در هفته نخست لیگ، زنان می‌توانند در دو ورزشگاه نقش جهان اصفهان و ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان شاهد دیدارهای لیگ برتر فوتبال ایران باشند. همچنین مجوز حضور زنان برای در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز هم صادر شده است اما به علت برنامه بازی‌ها و مهمان بودن فولاد در هفته نخست، زنان از هفته دوم در این ورزشگاه هم می‌توانند حضور یابند. 

در ماه‌های اخیر مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال که از الزامات فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه آگاه بودند، جلساتی را با مسئولان ذی‌صلاح برگزار کردند که با مساعدت‌های انجام شده حالا مجوزهای لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها اخذ شده و در صورت حل مشکلات زیرساختی ورزشگاه‌ها تمام بازی‌های لیگ با حضور تماشاگران زن و مرد برگزار می‌شود.

بر همین اساس، با تصمیم فدراسیون فوتبال قرار است هفته نخست لیگ از چهارشنبه هفته آینده برگزار شود و سازمان لیگ هم به‌زودی برنامه بازی‌ها را رسما اعلام خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا