فرهنگ و هنر

آموزش پدافند غیرعامل از مدارس آغاز شود

به گزارش کا 118، محمد رضایی روز پنجشنبه در نشست کارگروه فرهنگی و آموزش اجتماعی پدافند غیرعامل در سنندج اظهار داشت: یکی از اهداف پدافند غیرعامل نهادینه کردن آموزش اقشار مختلف جامعه به خصوص دانش آموزان است و این برنامه می تواند از مدارس آغاز و در جامعه نهادینه شود.

وی با تاکید بر ناکافی بودن آموزش‌های مربوط به پدافند غیرعامل و ضرورت تداوم آن، گستردگی دامنه فعالیت این حوزه و تغییر رویه کاری متناسب با شرایط کشور، افزود: در این وضعیت نیاز به تلاش بیشتر احساس می شود و آموزش و پرورش باید ضمن ورود، نسبت به تبیین مسایل در قالب پدافند غیرعامل اقدام کند.

دشمن در قضایای اخیر دانش آموزان را هدف قرار داده است

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان و هدف قرار دادن دانش آموزان در قضایای اخیر، گفت: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در این خصوص، حکمرانی درستی در فضای مجازی انجام نشد و امروز در معرض جنگ رسانه ای دشمن قرار داریم و دشمنان به این موضوع پی برده و برنامه های خود را از این بستر دنبال می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی در این عرصه به منظور خنثی سازی نقشه دشمنان، به حوادث اخیر و توطئه های دشمنان نظام پرداخت و افزود: در این زمینه سناریوهایی توسط دشمن طراحی شده بود و فوت مرحومه مهسا امینی، بهانه ای برای این موضوع بود.

رضایی با بیان اینکه تشکیل گردان سایبری توسط ارتش رژیم اشغالگر قدس و وارد شدن گروهک‌های معاند از اقدامات طراحی شده است، اظهار داشت: این موضوع زنگ خطری است که نیاز به برنامه ریزی و خنثی سازی نقشه دشمنان دارد و لازم است در این شرایط با جهاد تبیین، جلو شایعه پراکنی دشمنان گرفته شود.

پدافند غیرعامل به دنبال پیشگیری است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دنبال پیشگیری است، گفت: اقدامات پدافند غیرعامل تنها به زمان حوادث طبیعی اختصاص ندارد، بلکه در آسیب هایی که متوجه دانش آموزان است باید اقدامات لازم انجام شود که آنان دچار لطمه نشوند.

هاشم ناظمی جلال با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع پدافند غیرعامل و برنامه‌ریزی متناسب با شرایط موجود، افزود: با توجه به هجمه دشمن علیه آموزش و پرورش و دانش آموزان، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموزان دچار آسیب نشوند.

به گفته وی در راستای جهاد تبیین، مهمترین اولویت کاری کارگروه فرهنگی و آموزش اجتماعی پدافند غیرعامل، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه هدف است.

وی با اشاره به راه اندازی جنگ شناختی توسط دشمنان علیه مردم ایران و ایجاد شک و شبهه در بین مردم و تلاش آنان برای وارد کردن دانش آموزان به قضایای اخیر، گفت:هم اکنون فرصت مناسبی برای انجام اقدامات مربوط به پدافند غیرعامل است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به ناتوانی دشمنان نظام در جنگ نظامی علیه کشور و توسل آنان به شیوه‌های مختلف از جمله جنگ نرم و رسانه ای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ما در آموزش و پرورش به دقت و هوشیاری بیش از پیش نیاز داریم تا توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر عدم تعطیلی مدارس به هر دلیلی گفت: در صورت لزوم، اگر مقرر شد که آموزش حضوری نباشد، باید با بهره گیری از سامانه شاد، آموزش تداوم داشته باشد و بر اساس تجارب سال گذشته، نظارت لازم بر فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان انجام شود.

ناظمی جلال آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و فرهنگیان را مهم ترین اولویت کاری عنوان کرد و افزود: در قالب این کارگروه، جهاد تبیین انجام و این موضوع در آموزش و پرورش آغاز و مقرر است هر هفته از طریق پورتال استان برای فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان پیام هایی منتشر شود.

از چهارم تا یازدهم آبان ۱۴۰۱ با عنوان هفته پدافند غیرعامل با شعار (برای مردم، پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها) نامگذاری شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا