ورزشی

توماس توخل: تا وقتی چیزی قطعی نشود درباره هری کین صحبت نمی‌کنم

توماس توخل: تا وقتی چیزی قطعی نشود درباره هری کین صحبت نمی‌کنم

به گزارش کا 118، با وجود اخباری درباره به تعویق افتادن سفر هری کین به مونیخ، به نظر می‌رسد چیزی تا اعلام رسمی این انتقال توسط بایرن مونیخ نمانده باشد و گفته می‌شود اگر باواریایی‌ها تا فردا قرارداد این ستاره انگلیسی را ثبت کنند، او می‌تواند در سوپرکاپ نیز همراهی‌شان کند. با این حال به نقل از سایت بایرن مونیخ، توماس توخل در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل لایپزیش به دلیل اینکه هنوز چیزی قطعی نشده از اظهار نظر درباره انتقال کین خودداری کرده است. او در این‌باره گفت:شما (خبرنگاران) احتمالاً بهتر از من می‌دانید که او کجاست و چه می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که ما در حال کار روی آن هستیم و می‌توانم این را تایید کنم. اما در حال حاضر چیزی قطعی نیست و تا وقتی این اتفاق نیفتد، مربی نمی‌تواند درباره کسی که بازیکنش نیست، صحبت کند.

توخل درباره احتمال حضور کین در بازی فردا مقابل لایپزیش، گفت: بستگی به اتفاقات امروز دارد و همه گزینه‌ها روی میز هستند اما هری کین در حال حاضر بازیکن ما نیست. وظیفه من به عنوان یک مربی ایجاد انگیزه و تشویق بازیکنانی است که اکنون در اختیار داریم. ما هنوز زمان داریم و فصل تازه شروع شده است. ما همچنین فردا هم یک جلسه تمرینی داریم.

توخل درباره ماتیس تل که می‌تواند یکی از گزینه‌هایش برای حضور در نوک خط حمله باشد، گفت:عملکرد خوبی دارد و یکی از گزینه‌ها ماست. مولر و چوپوموتینگ در دسترس نبودند و او از این فرصت استفاده کرد. تل سخت تمرین می‌کند و پیشرفت کرده است. هنوز ضعف‌هایی در تمام‌کنندگی‌اش دارد اما با این حال، از شانس زیادی برای حضور در بازی فردا برخورددار است. ما فردا هم یک جلسه تمرینی داریم و در نهایت هرکس که شایسته‌اش باشد، بازی می‌کند.

توخل درباره کنراد لایمر، گفت: کنی تاکنون در ترکیب ابتدایی تمامی بازی‌ها حضور داشته و عمکرد بسیار خوبی نیز دارد. او بازیکنی پرانرژی و با عطشی بسیار زیاد است. او به اعتماد ما جواب داده و فردا می‌تواند بازی کند. ما مشتاق پیروزی در این بازی هستیم و همه چیز مربوط به کسب یک عنوان قهرمانی می‌شود.

توخل درباره جمال موسیالا، گفت: من جمال را خیلی دوست دارم. او بسیار بااستعداد است و می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند. ما بسیار خوشحالیم که او اینجاست. او فردی آرام، محتاط و مودب است که این می‌تواند ترکیبی بسیار عالی برای هرکسی باشد. اگر هماهنگی بیش‌تری داشته باشیم، اگر انظباط بیش‌تری در جای‌گیری‌ها داشته باشیم، اگر بتوانیم او را بیش‌تر در فضاهای به وجود آمده پیدا کنیم، هیچ محدودیتی برایش وجود نخواهد داشت. او هنوز جوان است و گل فوق‌العاده مهمی را نیز در فصل گذشته به ثمر رساند. (گل قهرمانی در هفته آخر بوندسلیگا مقابل کلن) سفر او تازه شروع شده و در مسیر بسیار خوبی قرار دارد.

توخل درباره وضعیت توماس مولر و اریک ماکسیم چوپوموتینگ که دچار مصدومیت شده بودند، گفت: توماس و چوپو سه جلسه تمرینی با تیم داشتند و بسیار سخت‌کوش بوده‌اند. در حال حاضر دردی احساس نمی‌کنند و اگر شرایط‌شان تغییری نکند، جزو گزینه‌های‌مان هستند.  

توخل درباره ارزیابی‌اش از پیش فصلی که پشت‌سر گذاشتند، گفت: در حال حاضر بسیار خوشحالم و چند هفته است که روحیه خوبی در تمرینات حکم‌فرماست. کیفیتی که دارید روی انرژی‌تان نیز تاثیر می‌گذارد. از اراده و تلاش بازیکنان بسیار راضی هستم و به صورت انفرادی نیز گام‌هایی برداشته‌ایم. برای مثال آلفونسو دیویس بسیار سرزنده‌تر به نظر می‌رسد. تیم خوب عمل کرده اما این روند فردا تمام نخواهد شد و یک گام مهم دیگر در پیش داریم. این روندی است که آغاز کرده‌ایم و هرگز متوقف نمی‌شود. البته فردا ناامیدی‌هایی نیز وجود خواهد داشت که چه کسی بازی می‌کند، چه کسی روی نیمکت می‌نشیند و چه کسی تعویض می‌شود. اما اگر بتوانید با این موارد کنار بیایید، می‌توانند با خود انرژی مثبت نیز بیاورند.

توخل درباره تیمی که اکنون در اختیار دارد و نقل‌وانتقالات، گفت: البته ترجیح می‌دادم پیشرفت بیش‌تری در این زمینه داشته باشیم. بهتر بود که پس از تور آسیایی‌مان اطلاعات جدیدی دریافت می‌کردیم اما این چیزها زمان‌بر هستند. من تا آخرین روز پنجره صبور خواهم بود.

توخل درباره اینکه آیا لایپزیش نیز یکی رقبای‌شان در فصل آینده بوندسلیگا خواهند بود یا خیر، گفت: البته؛ ما لایپزیش را در کنار دورتموند و بایرلورکوزن به چشم یک رقیب نگاه می‌کنیم. با این حال اهداف ما واضح هستند، می‌خواهیم قهرمان شویم، می‌خواهیم جام ببریم و تا مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا پیش برویم. این بازی یک آزمون خوب است. همچنین به مسابقات دوستانه نیز تنش خاصی پیدا کرده‌اند. امیدوارم فردا در زمین مسابقه بتوانیم انرژی‌ای که در تمرینات داریم را همراه خود داشته باشیم.

توخل درباره شکست 3-1 مقابل لایپزیش در آلیانتس آرنا در هفته یکی مانده به آخر بوندسلیگا، گفت: آخرین بازی خانگی‌مان بود و برای‌مان بسیار دردناک تمام شد زیرا احساس می‌کردیم قهرمانی را از دست داده‌ایم. اما اکنون تیم را متقاوت از آن موقع می‌بینم به خصوص از نظر مقاومت، عطش و انعطاف پذیری‌مان. بازی‌های تدارکاتی سختی داشته‌ایم و اکنون همه چیز مربوط به بردن سوپرکاپ است.  

توخل درباره شرایط‌شان در درون دروازه با توجه به مصدومیت مانوئل نویر و جدایی یان زومر، گفت: شرایط بسیار پیچیده‌ای دارد. ما به دنبال فردی هستیم که پتانیسل و همچنین شخصیت لازم برای شماره 1 بودن در بایرن مونیخ را داشته باشد اما وقتی مانوئل نویر نیز با قدرت کامل بازگردد، بپذیرد که او شماره 1 اخواهد بود. راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارند، بنابراین بسیار پیچیده است. بندی در قرارداد یان زومر وجود داشت و برای همین اکنون در چنین وضعیتی قرار داریم. ما به دنبال گلر هستیم و گزینه‌هایی وجود دارند اما هنوز توافقی صورت نگرفته است. با این حال تا زمانی بازگشت مانو به تمرینات تیمی، تنها حضور اسون اولرایش برای ما کافی نیست.

توخل درباره اهمیتی که سوپرکاپ برای‌شان دارد، گفت: سوپرکاپ از اهمیت بالایی برخورددار است زیرا می‌تواند عامل روحیه بخشی باشد. من در حال حاضر روحیه تیم را بسیار مثبت می‌بینم و هدف ما این است که فردا با یک بازی خوب، قدم بعدی را برداریم. ما کاملاً می‌خواهیم برنده شویم اما می‌دانیم لایپزیش نیز خواسته مشابهی دارد. امیدوارم بتوانیم قدرتمند ظاهر شویم و کیفیت‌مان را نشان دهیم.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا