کارگری

هماهنگی همه مسئولان در اصلاح ناهنجاری کشف حجاب به عنوان منکر شرعی ضروری است

هماهنگی همه مسئولان در اصلاح ناهنجاری کشف حجاب به عنوان منکر شرعی ضروری است

به گزارش کا 118، صبح امروز جمعه و در طلیعه ماه محرم رئیس و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند. رئیس جمهور در این جلسه، فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برافراشتن پرچم حقیقت برای همه عصرها و نسل‌ها دانست و با تاکید بر ضرورت احیای این فریضه حیات‌بخش در همه شئون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، آحاد جامعه و به ویژه نخبگان، مدیران، صاحب‌نظران و صاحبان قلم و منبر را به اهتمام جدی و موثر بر ایفای مسئولیت عمومی در این زمینه فراخواند.

رئیسی با تاکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت مهم اجتماعی است، به ضرورت تبیین دقیق این مسئله برای افکار عمومی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت معنای واقعی بایدها و نبایدهای الهی است و می‌طلبد که به عنوان یک گفتمان جامع بر مبنای حفظ کرامت انسانی، توجه به نزاکت اجتماعی، جذابیت دینی و تابلوی درخشانی از احساس مسئولیت آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد. رئیس جمهور تبین و برجسته‌سازی مصادیق معروف و منکر در عرصه‌های اجتماعی،  سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ضروری خواند و تصریح کرد:  در نظام اداری راه افتادن کار مردم، تسهیل در خدمت‌رسانی، سالم‌سازی فضای اداری، رفع تبعیض و مقابله با منکرهایی مثل رشوه و فساد نمونه روشنی از جریان اثربخش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیسی توجه به آداب امر به معروف و نهی از منکر را مهم خواند و افزود: اگر مطالبه‌گری برای اجرای معروف و یا نهی از منکر بدون توجه به آداب آن باشد مشکل‌آفرین خواهد شد و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌اند مطالبه‌گری باید همراه با دلسوزی و ارائه راهکار برای حل معضل باشد. ضروریست در این زمینه از بهترین روش‌های اثربخش استفاده شود.

رئیس جمهور حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ضروری دانست و با اشاره به ضمانت‌های قانونی در این موضوع گفت: علاوه بر پشتوانه ضمانت‌های قانونی باید در عمل هم آمران به معروف از حمایت مجریان در بخش‌های اجرایی و قضایی برخوردار و با کمک مردم زمینه سالم‌سازی فضای عمومی و اداری کشور فراهم شود.

رئیسی با تاکید بر نقش اثرگذار نیروی انتظامی در برقراری نظم اجتماعی و با طلب علو درجات برای شهدای اخیر فراجا، برخورد مهربانانه و با تدبیر با افراد غافل و همچنین مواجهه هوشمندانه و در عین حال مقتدرانه با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته را رمز موفقیت در این عرصه دانست و با اشاره به نقش رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی عمومی، تقویت فرهنگ و تبیین را به عنوان اولویت اساسی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور با یادآوری مسئولیت همگانی در اصلاح برخی ناهنجاری‌های عمومی از جمله کشف حجاب به عنوان یک منکر شرعی و قانونی، هماهنگی همه مسئولان در این زمینه را ضروری خواند و با اشاره به اینکه اساس امر به معروف بر مبنای رویکرد «مردم – مردم» است تصریح کرد: اگر امر به معروف مردمی شود و بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی و با رویکرد دلسوزانه و اصلاح امور اجتماعی دنبال شود، به نتیجه خواهد رسید.

رئیسی در پایان سخنان خود بر همراهی همه دستگاه‌های اجرایی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد. در ابتدای این جلسه آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آیت‌الله کعبی و تعدادی از اعضای حاضر در جلسه نکاتی در خصوص ابعاد، روش‌ها و ضرورت‌های امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا