فرهنگ و هنر

موزه‌آرایی ۴ گالری از گالری‌های ۶گانه بزرگترین پارک‌موزه شمال‌شرق کشور

کا 118/سمنان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از سمنان هدف‌گذاری برای موزه‌آرایی چهار گالری از گالری‌های شش‌گانه بزرگترین پارک‌موزه دفاع مقدس شمال‌شرق کشور در این استان خبر داد.

سرهنگ حسن سلامی در آستانه هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با کا 118 اظهار کرد: تاکنون یکی از گالری‌های این پارک‌موزه به بهره‌برداری رسیده است.
وی از انعقد قرارداد موزه‌آرایی دومین گالری این پارک موزه خبر داد و تصریح کرد: به زودی و تا پایان سال قرارداد موزه آرایی دو گالری دیگر نیز منعقد و عملیات اجرایی برای موزه‌آرایی این گالری‌ها آغاز می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به دنبال این است که تا پایان سال موزه‌آرایی چهار گالری از گالری‌های این مجموعه فاخر فرهنگی را به نتیجه برساند.

وی از تلاش این مجموعه برای بهره‌مندی از هنرمندان برجسته کشور و استان خبر داد و گفت: چنانچه هنرمندان هم‌استانی از توانمندی و ظرفیت لازم برای همکاری در این پروژه فاخر برخوردار باشند، همکاری با آنها در اولویت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خواهد بود.
وی بااشاره به ضرورت شناخت نسل های جوان از دوران پرافتخار دفاع مقدس گفت: پارک موزه دفاع مقدس بستر مناسبی برای معرفی و شناساندن بیش از پیش ارزش های دفاع مقدس و همچنین شناساندن شهدا به عنوان اسطوره های جاودانه این سرزمین است.

سرهنگ سلامی با ابراز خرسندی از تخصیص اعتبارات به این پروژه مهم فرهنگی گفت: خوشبختانه در جریان سفر سال گذشته رئیس جمهور و دولتمردان به سمنان، اعتبارات قابل توجهی برای این پروژه مصوب شد که خوشبختانه تخصیص خوبی نیز داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های این بنیاد برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در استان گفت: ۵۵ یادمان شهدای گمنام در سطح استان وجود دارد که تنها طرح ۱۳ یادمان هنوز تکمیل نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از تلاش برای تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و افزود: در همین راستا در هفته پیش رو به مناسبت هفته دفاع مقدس دو یادمان از این یادمان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و قرار است که مابقی یادمان‌ها نیز حداکثر تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از زبان هنر برای معرفی و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جوان گفت: در همین ارتباط در دو سال اخیر چهار فیلم بلند، هشت فیلم کوتاه و ۱۲ نماهنگ با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های فاع مقدس استان و دیگر دستگاه‌ها تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش کا 118 – پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان با وسعتی بالغ بر ۱۲ هکتار ، بزرگترین پارک موزه نیمه شرقی کشور محسوب می شود. قرارگیری این پارک موزه در مسیر پرتردد تهران-مشهد و عبور سالانه ۲۰ میلیون زائر از محورهای سمنان فرصت کم نظیری برای بهره مندی علاقه مندان از ظرفیت های این مجموعه فاخر فرهنگی فراهم کرده است.

مرکز بزرگ فرهنگی، سردرب، ‏فرهنگسرا، کتابخانه، یادمان شهدا، صحن تاریخ، شهر نمادین بدرقه و اعزام به جبهه، ‏ساختمان مرکزی موزه و میدان جنگ، مرکز فرهنگی دفاع مقدس، مجموعه ‏میدان جنگ، یادمان شهید گمنام و… از مهمترین بخش های تعبیه شده در این مجموعه فاخر فرهنگی است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا