فرهنگ و هنر

سفیر ایران در قطر : دیپلماسی رسانه ای نقش مهمی در توسعه مناسبات با همسایگان دارد

حمیدرضا دهقانی سفیر ایران در دوحه روز دوشنبه در آیین بازگشایی دفتر کا 118در دوحه (قطر) ؛ با تبیین راهبردها و سیاست های منطقه ای دولت سیزدهم گفت یکی از اولویت های مهم ریاست محترم جمهوری ؛ گسترش و توسعه روابط و مناسبات با کشورهای همسایه است.

وی گفت : در چهارچوب سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه ؛ کشور قطر از اولویت مهمی برخوردار است و همه مساعی خویش را برای تقویت همکاری ها در همه زمینه ها بکار خواهیم بست.
دهقانی ، جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی (کا 118) به قدمت حدود 90 سال را در رصد تحولات منطقه ای و جهانی مهم و تاثیرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد با بازگشایی دفتر کا 118در قطر زمینه توسعه همکاری های رسانه ای میان دوکشور بیش از گذشته فراهم شود.
وی با اشاره به میزبانی قطری ها از جام جهانی فوتبال و جام ملت های آسیا و اجلاس های دیگر در سطوح منطقه ای و جهانی گفت که گشایش دفتر کا 118در قطر می تواند در انعکاس و پوشش خبری تحولات این کشور و نیز رصد رویدادهای مهم منطقه ای حائز اهمیت باشد.
دهقانی با تاکید بر نقش دوستی و ارتباط عمیق و گسترده‌ای که میان دو کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: جایگاه قطر در بین کشورهایی که صاحب‌رسانه هستند بسیار مهم است و وجود شبکه های مهم خبری وابسته به این کشور از جمله شبکه تلویزیونی الجزیره که به زبان عربی و انگلیسی فعالیت می‌کند ؛ بیانگر سرمایه گذاری قطری ها در حوزه رسانه است.
وی گفت یکی از مصادیق و جلوه های توسعه مناسبات دوکشور ؛ گسترش همکاری های خبری و رسانه ای میان دوکشور خواهد بود و انتظار می رود خبرگزاری جمهوری اسلامی با پوشش حرفه ای و مطلوب مسابقات جام جهانی فوتبال ؛ نقش خود را در این عرصه به خوبی ایفا نماید.

سفیر ایران در قطر : دیپلماسی رسانه ای نقش مهمی در توسعه مناسبات با همسایگان دارد
به گزارش کا 118؛ سید جواد بشیری سرپرست دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوحه نیز در این مراسم ؛ گزارشی از اقدامات و تلاش های صورت گرفته برای بازگشایی دفتر کا 118در دوحه بیان کرد.
وی گفت که گسترش حضور کا 118در کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه ؛ از برنامه ها و اولویت های مدیریت عالی کا 118ست و امیدواریم حضور کا 118در قطر موجب شتاب بخشیدن به توسعه مناسبات دوکشور درسایر عرصه ها شود.

لازم به ذکر است ؛ فعالیت دفتر کا 118در دوحه قطر از آذرماه 1397 متوقف شده بود .

خبرگزاری جمهوری اسلامی (کا 118) که در سال 1313 تاسیس شد در حال حاضر علاوه بر زبان فارسی ؛ به 9 زبان دیگر شامل انگلیسی / عربی / فرانسه / آلمانی / چینی / ترکی استانبولی / اسپانیولی / روسی و اردو خبر منتشر می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا