ورزشی

اتفاقی نگران کننده در تیم پرسپولیس و یحیی

اتفاقی نگران کننده در تیم پرسپولیس و یحیی

به گزارش کا 118، فصل قبل که تمام شد با در نظر گرفتن روحیات یحیی گل‌محمدی و آنچه او در مورد کیفیت بازیکنان جوان در ذهن دارد، پیش‌بینی می‌شد تیم پرسپولیس در لیگ بیست و سوم همچنان تیم مسنی باشد.

 پرسپولیس فصل قبل تیم جوانی نداشت اما همه جام‌ها را گرفت چرا که اعتماد به جوان‌ها نتایج سهمگینی مثل آنچه بر سر پیکان آمد، خواهد داشت. با وجود این به نظر می‌رسد این روند بالا رفتن میانگین سن در تیم پرسپولیس همچنان برقرار است چرا که به ازای اضافه شدن یک بازیکن جوان حداقل یک بازیکن مسن یا نزدیک به 30 سال به ترکیب تیم اضافه می‌شود. میانگین سنی تیم پرسپولیس این فصل می‌توانست با خروج نفرات سن و سال‌داری مثل کمال کامیابی‌نیا، عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته و حتی سیامک نعمتی پایین‌تر بیاید اما با توجه به تغییرات اندک ترکیب اصلی، تیمی که قرار است وارد میدان شود همچنان سن و سال‌دار است و احتمالاً باتجربه‌ترین و مسن‌ترین تیم لیگ برتر در زمین مسابقه باشد.

 

تیم بالای 30 سال درون میدان

با وجود جدایی آل‌کثیر، کامیابی‌نیا و دیاباته که جزو مسن‌ترین نفرات تیم بودند شهاب زاهدی، مسعود ریگی و محمدحسین کنعانی‌زادگان جذب تیم شدند که دونفرشان زیر 30 سال سن دارند اما شرایط کلی تیم پرسپولیس در این خصوص چندان جالب نیست.

در لیست 19 نفره بزرگسال پرسپولیس 9 نفر همچنان بالای 30 سال سن دارند. مسن‌ترین بازیکن تیم وحید امیری است و جوان‌ترین بازیکن وحدت هنانوف. از بین بازیکنان بالای 30 سال غیر از وحید امیری، بازیکنانی مثل گولسیانی، پورعلی گنجی، بیرانوند، اسماعیلی‌فر و سروش رفیعی بالای 30 سال سال هستند. این یعنی حدوداً 60 درصد ترکیب اصلی تیم را نفرات بالای 30 سال تشکیل می‌دهند. در عین حال نفراتی مثل ترابی، صادقی، سرلک، نعمتی و زاهدی همگی بالای 27 سال سن دارند و در ارنج مد نظر یحیی حتی یک بازیکن 25 ساله هم دیده نمی‌شود. اگر ترکیب اصلی پرسپولیس در شروع فصل تازه همان ترکیب آشنای هفته‌های پایانی فصل قبل باشد و تنها شهاب زاهدی جای عیسی آل‌کثیر را بگیرد میانگین سنی تیمی که قرار است مقابل آلومینیوم اراک به میدان برود 30.5 سال خواهد شد که عدد نگران‌کننده‌ای است.

 

نیمکت نشین‌ها جوان‌ترند

در بین بازیکنانی که از لیست بزرگسال روی نیمکت می‌نشینند امید عالیشاه و مسعود ریگی تنها نفرات بالای 30 سال تیم هستند و فرشاد فرجی هم نزدیک به مرز است. همین که جوان‌تر‌ها غالباً روی نیمکت هستند و مسن‌ها بیشتر در ترکیب اصلی، نشان‌دهنده علاقه یحیی به بازیکنان باتجربه است.

در عین حال اگر کلیت لیست 19 نفره بزرگسال پرسپولیس را در نظر بگیریم میانگین سنی تیم پرسپولیس زیر 30 سال می‌آید و به عدد 29.2 خواهد رسید. حالا اگر مثلاً بازیکن جوانی مثل امیررضا رفیعی به‌عنوان دروازه‌بان دوم در بازی اول به‌عنوان بازیکن بیستم تیم در لیست قرار بگیرد میانگین سنی تیم 20 نفره پرسپولیس به 28.9خواهد رسید. مشخصاً هر چه تعداد بازیکنان جوان در لیست بیشتر باشد میانگین سنی تیم بیست نفره پرسپولیس پایین‌تر خواهد آمد اما در اصل آنچه اهمیت دارد میانگین سنی نفراتی است که در ترکیب اصلی به میدان می‌روند و جزو بازیکنان اصلی یحیی هستند.

پرسپولیس پیرتر هم می‌شود

با در نظر گرفتن احتمال جدایی قرضی یا قطعی وحدت هنانوف برای خالی کردن یک جا جهت جذب مهاجم خارجی، احتمالاً میانگین سنی کلی تیم بزرگسال پرسپولیس باز هم بالاتر خواهدرفت. هنانوف با 23 سال و یک ماه سن در شروع فصل جدید جوان‌ترین بازیکن لیست بزرگسال سرخ‌هاست و مثلاً اگر مهاجم کنگویی 30 ساله جذب پرسپولیس شود دوباره میانگین سنی پرسپولیس به 30 یا بالای 30 سال خواهد رسید و این اصلاً برای تیم قهرمان ایران خوب نیست.

 

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا