ورزشی

وکیلی: از دو هزار نفر به 12 بازیکن رسیدیم/ امیدوارم در قهرمانی جهان جوابگوی زحمات دوستان باشیم

وکیلی: از دو هزار نفر به 12 بازیکن رسیدیم/ امیدوارم در قهرمانی جهان جوابگوی زحمات دوستان باشیم

به گزارش کا 118 به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان از 11 تا 20 مرداد به میزبانی آرژانتین در شهر سان خوآن برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان پسر پس از آخرین تمرین این تیم در تهران اظهار کرد: ۲۰ ماه پیش کار را شروع کردیم و قرار بود تیمی برای مسابقات آسیایی آماده کنیم. به 30 استان سفر و بیش از دو هزار بازیکن را بررسی کردیم. کم کم تعداد کاهش پیدا کرد و در تهران ۲۰۴ نفر را در قالب گروه‌های ۳۰ نفره تمرین دادیم.

محمد وکیلی افزود: به ترتیب تعداد کمتر و کمتر شد و سعی کردیم بازیکنانی که به شرایط فیزیکی تیم ملی نوجوانان می‌خوردند انتخاب کرده و کارهای پایه بدنسازی و تکنیکی را روی آنها انجام دهیم. در مسابقات قهرمانی آسیا نایب قهرمان شدیم و در لیگ آسیای مرکزی با تیم‌های بزرگسالان رقابت کردیم و نایب قهرمان شدیم. با این تیم در باشگاه شمس در لیگ دسته یک شرکت کردیم و در آنجا مقام ششم را در بین ۱۰ تیم کسب کردیم و بعد از عید برای مسابقات جهانی آماده شدیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان تصریح کرد: از ۲۰ اسفند ۵ مرحله اردو انجام دادیم و یک ماه پیش در مسابقات لیگ آسیای مرکزی در قرقیزستان شرکت کردیم و این بار مقام خود را ارتقا دادیم و قهرمان شدیم. در حال حاضر کمبود تجربه در بازیکنان ایران حل شده است و با تیم‌های بزرگتر از خود بازی و اعتماد به نفس پیدا کردند.

وی در ادامه با اشاره به دو دیدار دوستانه نوجوانان با تیم بنگلادش تصریح کرد: در این هفته با تیم بزرگسالان این کشور دو بازی تدارکاتی داشتیم و در حال حاضر برای سفر به برزیل آماده می‌شویم. هنوز درباره تیم‌های حاضر در دیدارهای چهار جانبه این کشور اطلاع رسانی نشده اما تیم‌های ایران، بلغارستان و برزیل در این مسابقات چهارجانبه حضور دارند. دعوت از ایران برای حضور در اردوی تدارکاتی برزیل نشان دهنده اعتبار والیبال ایران است. فدراسیون برزیل اعتبار بالایی برای ایران قائل است. تیم‌های بسیاری در جهان وجود دارند اما برزیل از ایران برای حضور در این دیدارهای چهارجانبه دعوت کرده است. از این فرصت استفاده می‌کنیم و تیم‌های برزیل و بلغارستان را بررسی خواهیم کرد.

وکیلی در پایان در خصوص هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان خاطرنشان کرد: تمام بازیکنان از شرایط جسمی و روحی خوبی برخوردار هستند و امروز یک تمرین خوب را پشت سر گذاشتند. مجموعه فدراسیون والیبال در بخش‌های مختلف زحمت بسیاری برای این تیم کشیده است و کادر فنی و رسانه در تمامی مراحل آماده‌سازی تیم بسیار زحمت کشیدند. امیدوارم در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشته باشیم تا جوابگوی زحمات دوستان باشیم.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان از 11 تا 20 مرداد به میزبانی آرژانتین در شهر سان خوآن برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال نوجوانان ایران فردا (یکشنبه یکم مرداد) راهی برزیل می‌شود تا یک هفته قبل از رقابت‌های جهان در این کشور اردو بزند و در تورنمنت چهار جانبه سائوپائولو شرکت کند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا