کارگری

استمداد کارگران پیمانکاری قطار شهری اهواز از ریاست جمهوری/ حیف است این پروژه تعطیل بماند

استمداد کارگران پیمانکاری قطار شهری اهواز از ریاست جمهوری/ حیف است این پروژه تعطیل بماند

به دنبال سفر یک روزه رئیس جمهور به استان خوزستان، جمعی از کارگران نگهبان قطار شهری اهواز خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار کا 118، ۱۱۳ کارگر نگهبان پروژه تعطیل شده قطار شهری اهواز دست به دامان رئیس جمهور شدند. این کارگران به دنبال سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان خوزستان، درخواست کردند ضمن برطرف کردن مشکلات قطار شهری اهواز برای شروع به کار، به وضعیت کارگران باقی مانده آن رسیدگی شود.

این کارگران خواستار آن شدند تا ضمن مشخص شدن وضعیت پروژه نیمه کاره قطار شهری اهواز بعد از ۴ سال تعطیلی به موضوع نداشتن قرارداد کار، حقوق‌های معوقه حدود یکساله و پرداخت حق بیمه‌های همراه با تأخیر آن‌ها پایان داده شود.

به گفته این کارگران، پروژه متروی اهواز پس از گذشت ۱۵ سال از آغاز اجرا، تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ماهانه هزینه‌های گزافی صرف نگهداری آن می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه فعالیت پروژه ساخت قطار شهری اهواز، از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده و بیش از ۵۰۰ کارگر شاغل در آن بیکار شده‌اند، مدعی شدند: در حال حاضر فقط ۱۱۳ کارگر نگهبان به همراه سه کارگر تاسیساتی در این واحد با یکسال معوقات مزدی باقی مانده‌اند که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات آنها مشخص نیست.

آنها خطاب به رئیس جمهور گفتند: ساخت و ساز در قطار شهری اهواز همچنان تعطیل هست و کارگران همچنان چشم انتظار کمک دولت برای ادامه پروژه هستند؛ کارگران شاغل و بیکار شده متروی اهواز امیدوارند رئیس جمهور به میدان بیاید و ضمن رسیدگی به مشکلات آنها، پروژه را از بلاتکلیفی نجات دهد.

آنها گفتند: حیف است این پروژه با این همه هزینه‌کرد از منابع بیت‌المال تعطیل بماند و کارگران باسابقه‌ی آن بلاتکلیف باشند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا