کارگری

توابین به نام اربعین و برای جلب رضایت امام حسین (ع) قیامشان را آغاز کردند

توابین به نام اربعین و برای جلب رضایت امام حسین (ع) قیامشان را آغاز کردند

دبیرکل خانه کارگر گفت: توابین به نام اربعین و با استناد به سوره اعراف، توبه و قیامشان را برای جلب رضایت امام حسین (ع) آغاز می‌کنند تا در نهایت مسیرشان به جنگ با ابن زیاد و شهادت ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار کا 118، علیرضا محجوب در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که شامگاه دوشنبه ۲۸ شهریورماه در خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: دهه آخر ماه صفر ایام مغتنمی برای سوگواری سالار شهیدان است و هرساله در این ایام در خانه کارگر مراسم برگزار می‌شود.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به مستندات تاریخی از سال‌های نزدیک به واقعه عاشورا افزود: بعد از مرگ معاویه در ۱۳ رجب سال ۶۰ هجری، بحث بیعت گرفتن از امام حسین (ع) برای خلافت یزید آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: مقاومت امام حسین (ع) تا دهم محرم سال ۶۱ هجری ادامه می‌یابد و دعوت کوفیان، سرآغاز حرکت سالار شهیدان به سمت کربلا و ایجاد حماسه عظیم عاشورا می‌شود.

نماینده ادوار مجلس افزود: بزرگداشت اربعین حسینی که در همان سال ۶۱ هجری برپا می‌شود در سال‌های بعد نیز ادامه یافته و این مسیر همچنان ادمه خواهد داشت.

گفتنی است، قبل از سخنرانی علیرضا محجوب، حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) نیز طی سخنانی اظهار داشت: مسیر سختی را در محقق شدن مطالباتمان در پیش داریم و برای مسیر سخت نیازمند همکاران پرجرأت هستیم.

صادقی در ادامه گفت: بحث بیمه تکمیلی، بحث درمان و قانون الزام و احیای آن، بحث مبتنی بر ردیف بودجه سازمان تامین اجتماعی و تعیین تکلیف ۲۵ درصد باقیمانده از همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ از مطالبات جدی بازنشستگان است.

صادقی همچنین تصریح کرد: مصداق فرمایش مقام معظم رهبری، بازنشستگان آینه تمام عیار شاغلان هستند و کارگری که در خط تولید کار می‌کند به وضعیت معیشتی بازنشستگان فعلی نگاه می‌کند و هر اتفاقی که برای بازنشستگان می‌افتد به امیدواری یا یاس کارگران تاثیر دارد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا