کارگری

تمهیدات هلال احمر برای ایمن سازی سواحل جنوبی

تمهیدات هلال احمر برای ایمن سازی سواحل جنوبی

به گزارش کا 118، بابک محمودی در نشست با استاندار بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر دارای مرزهای طولانی و گسترده ساحلی فراوانی است و تلاش می‌شود با کمک مدیریت ارشد استان بوشهر این سواحل به پایگاه‌هایی مناسب تجهیز شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: براساس گزارش مجموعه امداد و نجات استان بوشهر از سال گذشته تاکنون در مناطق تحت کنترل و سالم‌سازی شده این استان، مجموعه افراد غرق شده صفر بوده که بیانگر ارائه آموزش‌های خوب در این بخش است.

محمودی ادامه داد: با توجه به وجود سواحل منحصر به فرد و گسترده استان بوشهر تأمین امکانات و تجهیزات مناسب برای امداد و نجات ساحلی از جمله ضرورت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

محمودی با اشاره به جایگاه استان بوشهر و اهمیت استراتژیک این استان برای کشور ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی استان بوشهر از جمله نیروگاه هسته‌ای و صنایع پارس جنوبی، تجهیز و ارتقاء توانمندی‌های امداد و نجات در این استان ضروری است.

وی ادامه داد: مساله مهم برای استان بوشهر آمادگی امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی هسته‌ای و شیمیایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های امداد و نجات استان بوشهر به واسطه حضور صنایع و تأسیسات اقتصادی به عنوان قلب تپنده کشور و طبیعت منحصر به فرد با میزبانی از گردشگران فراوان از جمله اولویت‌های این سازمان است.

محمودی اضافه کرد: گسترش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و تخصصی با توجه به وجود تأسیسات هسته‌ای و شیمیایی در استان بوشهر ضرورتی است که باید با کمک دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شود.

محمودی با اشاره به اهمیت حضور خیرین در کنار سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون کمک‌های مهم و خوبی برای ایجاد و توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در استان بوشهر انجام شده است.

وی تاکید کرد: مجموعه استانداری بوشهر باید با تشکیل نشستی با حضور خیران حساسیت و اهمیت موضوع را برای آنان بیان کنند.

محمودی گفت: براساس وظیفه و تکلیف سازمان امداد و نجات، تقویت کامل و جدی زیرساختی استان از نظر خودرو، نیروی انسانی ماهر و متخصص و تجهیزات امدادی ضروری است و در این ارتباط تا پایان سال تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌شود با انعقاد تفاهم نامه با استان، زیرساخت‌های امداد و نجات در بحث جاده‌ها و سواحل استان بوشهر فراهم و کمبودی در این بخش نداشته باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز در خصوص درخواست‌های متعدد تامین بالگرد از سوی هلال احمر گفت: این مجموعه بالگرد اورژانسی ندارد؛ بلکه بالگردهای این سازمان امدادی است چرا که بالگردهای اورژانسی باید مجهز به امکانات لازم پزشکی باشند.

استاندار بوشهر هم با اشاره به حضور سالانه ۱۰ میلیون گردشگر و تاسیسات اقتصادی و هسته ای در این استان گفت: این استان با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد با تهدیدها و خطراتی روبرو است که باید برای پیش بینی حوادث احتماعی در این خصوص چاره اندیشی شود.

احمد محمدی زاده اظهار کرد: تلاش می‌شود با کمک مجموعه سازمان امداد و نجات و دستگاه‌های مسئول زیرساخت‌های لازم برای رویارویی با حوادث طبیعی و غیرطبیعی در استان فراهم و امکانات موجود نیز تقویت شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی تاکید کرد: انتظار می‌رود این توافق‌ها به تفاهم‌نامه در خصوص امداد و نجات تبدیل شود تا توانمندی استان در زمان وقوع پدیده‌های طبیعی و غیر طبیعی ارتقاء یاید.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا