فرهنگ و هنر

آموزش‌های فرهنگی رایگان برای۷۲ شهرستان محروم/ خروج جریان فرهنگی و انقلابی کشور از انزوا

کا 118/گلستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمامی طرح‌های دولت پیوست فرهنگی دارد، گفت: آموزش‌های فرهنگی رایگان در ۷۲ شهرستان محروم برگزار می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز(جمعه ۲۸ مرداد) در جمع نمازگزاران گرگان اظهار کرد: موضوع مهم جامعه ما جنگ روایتی است که در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی خود را نشان می‌دهد، امروز با یک جنگ گسترده رسانه‌ای و فرهنگی رو به رو هستیم و دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا انقلاب اسلامی را در تحقق اهداف خود ناکام نشان دهد.

وی با بیان اینکه دشمن در این جنگ رسانه‌ای تلاش می‌کند که اهداف انقلاب اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، افزود: مقام معظم رهبری در این جنگ رسانه‌ای موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند و جهاد تبیین به معنای ترسیم درست اتفاقات و حوادثی است که پیش‌روی نظام اسلامی قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی و کارگزاران آن با صرف وقت و جهاد توانستند بخش مهمی از اهداف و برنامه‌ریزی دشمن را شکست دهند، بیان کرد: تغییر ریل دولت به سمت حاکمیت‌های اجتماعی از دیگر اقدامات دولت به شمار می‌رود سال‌ها و دهه‌ها چرخ فرهنگ به گونه‌ای چرخیده بود که جریان فرهنگی و انقلابی کشور خود را در انزوا می‌دید که امیدوارم با درایت  دولت در این راستا قدم‌های درستی برداشته شود. 

اسماعیلی با بیان اینکه در سال نخست دولت شعار ارائه نمی‌کنیم بلکه خدمات ارائه می‌دهیم، متذکر شد: تمامی طرح‌های دولت پیوست فرهنگی دارد و ستاد فرهنگی دولت به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شده و قرارگاه تحول فرهنگی شکل گرفته و در ۷۲ شهرستان محروم آموزش‌های فرهنگی رایگان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ آیین‌نامه و دستورالعمل حوزه فرهنگی در حال به‌روزرسانی و ابلاغ است، خاطرنشان کرد: این کارهای بزرگی است که ریل فرهنگی را به سمت حاکمیت بیشتر تفکر انقلابی تغییر می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وقتی مسئولیت را قبول کردم بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌تمام رها شده بود، ابراز داشت:  رئیس جمهور تاکنون به ۳۱ استان کشور سفر کرده و در این حضور نزدیک به هشت هزار میلیارد برای پروژه‌های فرهنگی صرف شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته که کار خود را آغاز کرده در بخش‌های مختلف با مشکلات انبوهی مواجه بوده که بخشی از آن سناریوهای دشمن بود که با وعده های واهی و تحریم‌ها شکل گرفته و بخشی دیگر نیز به دلیل عدم روحیه جهاد و خدمت به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی ماموریت بزرگ تحول و بازسازی نظام اداری کشور را برعهده گرفتند که کار بزرگ و سرنوشت‌سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیان کرد: دولت در آغاز کار با فوت روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان مواجه بود و اولویت دولت حفظ جان مردم بوده و خوشبختانه امروز میزان فوتی‌ها به صفر رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی فعالیت‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: اقدام دولت در بخش ارتباط با همسایگان و تعاملات اقتصادی منطقه به دو برابر افزایش یافت، همچنین طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در دستور کار قرار گرفت که کار شجاعانه‌ای بوده است.

 اسماعیلی با بیان اینکه طرح‌مردمی‌سازی یارانه‌ها به منظور عبور از گردنه سخت اقتصادی رقم خورد، گفت: این تصمیم با وجود مشکلات، کشور را به ساحل آرامش اقتصادی خواهد رساند.
انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا